• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
25. februar 2003 - sportscartesting.com

Effekt og moment

Begavede forbedringer af motoren i Porsche 911 GT3

Den nye Porsche 911 GT3 byder på mere effekt og mere moment uden at forbruget ryger i vejret. Den nye Porsche 911 GT3 byder på mere effekt og mere moment uden at forbruget ryger i vejret.

Af sportscartesting.com
MERE EFFEKT OG mere moment i den samme motor og med uændret forbrug. Well, dette er den nye Porsche 911 GT3-motor i en nøddeskal.

Vigtigste tricks er at reducere massen af bevægelige dele i den sekscylindrede boxermotor samt at udnytte fordelene ved motorens VarioCam knastaksel, der er et fuldt justerbart knastaksel-system med faseforskydelige ind og udstødningsknaster.

Flere heste
Derfor er effekten øget med 21 hestekræfter fra 360 ved 7.200 omdrejninger i minuttet til 381 ved samme omdrejningstal. Momentet er steget fra 370 til 385 newtonmeter ved uændrede 5.000 omdrejninger i minuttet.

På jagten efter mere effekt og moment har teknikkerne (og kommende kørere) fået yderligere en fordel, nemlig at motoren nu løber letter og hurtigere farer op i omdrejninger.

Den nye 911 GT3 accelererer til 100 på 4,5 sekunder, hvilket er 0,3 hurtigere end den tidligere, mens topfarten er 306 kilometer i timen.

Fakta:
· Porsche 911 GT3
· To eller enpersoners coupe
· Hækmotor, baghjulstræk
· Sekscylindret boxer
· 381 hestekræfter
· 385 newtonmeter
· 4,5 sekunder
· 306 kilometer i timen


SE MERE PÅ SPORTSCARTESTING.COM
På sportscartesting.com kan du se flere billeder, læse om andre vilde sportsvogne og få andet guf med højt oktantal.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.