• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
5. februar 2003 - sportscartesting.com

Max down force

Den nye Porsche Carrera GT får bund fra racerverdenen

Når topfarten er 330 kilometer i timen, får aerodynamikken en afgørende betydning. Når topfarten er 330 kilometer i timen, får aerodynamikken en afgørende betydning.

Af sportscartesting.com
MED EN MULIG topfart over 300 kilometer i timen har aerodynamikken en afgørende betydning.

For at opnå så stor down force som overhovedet muligt har Carrera en bund, der ellers kun findes på egentlige racerbiler. Bunden er af kulfiber og har sin sugeeffekt takket være diffusere og luftstrømskanaler.

Kulfiberbremser
Carrera GT standser med Porsche Ceramic Composite Brakes. PCCB kalder Porsche dem. Man kan også bare sige kulfiberbremser.

Porsche har haft denne mulighed på programmet til GT2 og Turbo siden 2001. Men der er mere kulfiber i bilen; også koblingen er af de både lette og ultra-stærke materialer.

Targa-tag
Den nye Porsche kommer med et egentligt targa-tag som på en ældre 911 Targa. Her er taget dog af to stykker, hver især kulfiber og superletvægt med en egenvægt på 2,4 kg! De kan gemmes væk i bagagerummet.

Porsche Carrera kan leveres fra slutningen af året.


SE MERE PÅ SPORTSCARTESTING.COM
På sportscartesting.com kan du se flere billeder, læse om andre vilde sportsvogne og få andet guf med højt oktantal.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.