• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
22. oktober 2001 - Toyota

Fremgang for Toyota

Toyota opnåede europæisk rekordsalg i september

Den nye Toyota Corolla er designet med de europæiske købere for øje. Den nye Toyota Corolla er designet med de europæiske købere for øje.

Af Jeppe Lykke Hansen
Det lykkedes for den japanske bilproducent Toyota at sælge 64.591 biler på det europæiske marked i september, hvilket er en stigning på to procent i forhold til september sidste år.

Toyotas markedsandel i Vesteuropa nåede dermed 4,2 procent, hvilket er det højeste niveau nogensinde.

Halv million på ni måneder
I løbet af årets første ni måneder blev Toyotas samlede salg i Europa i alt 512.716 Toyota-biler, hvilket sender Toyota mod deres fjerde rekordår i træk.

Det er især lanceringen af produkter som Avensis Verso kombineret med ekspanderende udbud af modeller med Toyotas D-4D common-rail turbodiesel, der har skabt grundlaget for væksten i et ellers vigende Europæisk marked..

Med den kommende Corolla, der ifølge Toyota er målrettet mod det europæiske marked, har Toyota er god mulighed for fortsat vækst i Europa.



BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.