• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
14. august 2001 - Volvo

Volvo i hav-race

Volvo indgår samarbejdsaftale med National Geographic

Volvo Ocean Race kan følges på National Geographics Tv-kanaler. Volvo Ocean Race kan følges på National Geographics Tv-kanaler.

Af Jeppe Lykke Hansen
Verdens mest kendte naturforlag, National Geographic Society, og Volvo Cars har indgået aftale til en værdi af 9,7 millioner dollars.

Aftalen betyder, at Volvo Ocean Race dækkes af National Geographics tv-kanaler, på dets internetside samt med fire særlige indstik i forlagets kendte tidsskrift.

Ni måneders race
Samarbejdet mellem National Geographic og Volvo Car Corporation løber samtidigt med den ni måneder lange kapsejlads, Volvo Ocean Race, der starter den 23. september i Southampton, England, i år og slutter i Kiel, Tyskland, omkring den 9. juni næste år.

110.000.000 seere
National Geographics internationale Tv-dækning af Volvo Ocean Race begynder den 6. september og kommer til at bestå af 18 afsnit, der forventes at nå over 110 millioner mennesker i mindst 129 lande.

Serien behandler for eksempel overlevelse til søs, rejsebeskrivelser fra havnene undervejs eller førstehåndsrapporter fra bådene.

De fire indstik i National Geographic kommer blandt andet til at indeholde oversigt over kapsejladsen, minikort over ruten og artikler om livet i havene. Tidsskriftet læses af næsten 50 millioner mennesker over hele verden.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.