• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
16. november 2006 - Range Rover

Ny Range Rover TDV8

4X4 med nyudviklet kraftfuld og raffineret TDV8 diesel

4X4 med nyudviklet kraftfuld og raffineret TDV8 dieselmotor. 4X4 med nyudviklet kraftfuld og raffineret TDV8 dieselmotor.

Rang e Rover
Range Rover model 2007 har fået en helt nyudviklet 3,6l V8 dieselmotor og en række andre væsentlige forbedringer. Videreudviklingen af Land Rovers flagskib omfatter også et ændret kabinedesign og et væld af teknologiske opgraderinger som for eksempel Land Rovers patenterede Terrain Response system, som styrker bilens i forvejen imponerende brede køreegenskaber.

Den teknologisk avancerede twinturboladede TDV8 motor med 272 hestekræfter har debut i Range Rover og er en af verdens mest avancerede motorer. Som alle Land Rover motorer er den af letmetal, kompakt og ekstremt stærk. TDV8 motoren er 54 procent mere kraftfuld end den sekscylindrede motor, som den afløser, og leverer 64 procent mere drejningsmoment - med samme brændstoføkonomi som den hidtidige.

"TDV8 motorens balance mellem ydelse, raffinement og økonomi er uden sidestykke. Vi tror, den vil gøre Range Rover til en endnu mere eftertragtet bil og appellere til mange kunder, som ikke tidligere har overvejet en dieselmodel," siger Land Rovers administrerende direktør, Phil Popham.

"Dens ydelser er at sammenligne med biler, der er langt mere sportslige, mens benzinøkonomien ligner mange af de større benzin sedans. Hertil kommer, at den nye Range Rover har så meget mere - komfort, masser af plads, uforlignelige off road egenskaber og mulighed for meget stor vægt på trækkrogen."

Accelerationen er forbedret væsentligt i forhold til den hidtidige dieselmotor, idet der er skåret hele fire sekunder af accelerationen fra 0-100 km/t (den er nu 9,2 sekunder). Højeste hastighed er øget til 200 km/t - elektronisk begrænset. Hertil kommer, at TDV8 modellen er op til 75 procent mere lydsvag, mere raffineret, har forbedrede bremser og er nemmere at håndtere.

Motoren er tilpasset den sekstrins, state of the art ZF "intelligent skift" automatiske transmission, som allerede benyttes i Range Rover benzinmodellerne. Affjedringen er identisk med den der er i Range Rover Supercharged og er basis for enestående håndterings- og kørekomfort. Store Brembo skivebremser er standard foran.

De to benzinmotorer, som blev introduceret sidste år - henholdsvis V8 kompressormotoren med 400 hestekræfter og V8'eren med almindelig indsprøjtning og 306 hestekræfter - fortsætter i 2007-modellerne.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.