• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
3. april 2006 - Pressemeddelelse - VW

Ædelt metal til Project FOX

Fire eventpriser for den danske lancering af VW Fox

Volkswagens presselancering i København af den nye kompakte bilmodel Fox har vundet fire eventpriser. Volkswagens presselancering i København af den nye kompakte bilmodel Fox har vundet fire eventpriser.

Pressemeddelelse, VW, Janne Degn Skalkam
Project FOX satte København på verdenskortet tre uger i april 2005. Anledningen var den europæiske pressepræsentation af nye Volkswagen Fox, og det storstilede projekt lykkedes til fulde. Arrangementet, som blev til i et samarbejde mellem Volkswagen og eventbureauerne Eventlabs og Agenda Group, har vundet "Guldkornet", "Den gyldne EVA", "Guldnaglen" og "Sølvnaglen".

Guldkornet er Danmarks største reklamepris. Project FOX vandt guldet i kategorien Events, da kåringen fandt sted den 25. marts. Der tildeles udelukkende guld i de kategorier, hvor kampagnen lever op til kriteriet: "et arbejde, der demonstrerer mod og vilje til at bryde konventioner og dermed sætter ny standard for dansk reklame, således at det åbenlyst skiller sig ud fra alle øvrige indsendte arbejder". Ingen anden reklamepris i verden bliver uddelt efter så hårde regler. Juryen bestod af de 52 bedste danske kreative samt otte dygtige svenskere og nordmænd - alle valgt på baggrund af de seneste fem års meritter i Guldkorn og i andre prestigefyldte internationale konkurrencer i 2005.

Den tyske eventbranches pris
Den fremmeste udmærkelse i den tyske eventbranche tilfaldt i december 2005 Project FOX. Det drejer sig om "Den gyldne EVA", som uddeles af sammenslutningen af tyske marketing- og eventbureauer, for bedste arrangement af live-kommunikation. Juryen bedømte Project FOX som det mest kreative, originale, usædvanligt innovative og overbevisende marketing-event. Både overfor pressen og forbrugerne. Den nye Fox var allestedsnærværende og blev uprætentiøst iscenesat, mente juryen, som samtidigt roste den måde det interdisciplinære projekt blev integreret på internettet.

De tyske AD'ers priser
I marts 2006 modtog Volkswagen igen hæder ved uddelingen af den vigtigste tyske kreativitetspris fra "Art Directors Club für Deutschland".

Project FOX modtog den højeste anerkendelse, kaldet "Guldnaglen", i kategorien Event og "Sølvnaglen" i klassen Kommunikation i det offentlige rum. Art Directors Club har flere end 450 medlemmer, som alle er de førende indenfor deres felt af reklamebranchens fagområder. Deres mål med priserne er at forbedre og sætte nye målestokke for kreative løsningsmodeller.

Project FOX
Volkswagen gav unge talenter indenfor madlavning, hotelmanagement og kunst mulighed for at omsætte deres egne ideer under den internationale pressepræsentation af den nye Fox. Alverdens medier - især omhandlende livsstil, arkitektur, design og kunst - refererede ivrigt fra Project FOX.

Hjertet var det tidligere Park Hotel i Københavns city, som blev dekoreret af 21 unge kunstnergrupper fra hele verden og forvandlet til hotel FOX. Det særegne hotel blev i den tre ugers periode, som Project FOX varede, drevet af unge hotelstipendiater. Unge europæiske kokkeelever stod for aftenmenuerne til de mange internationale Volkswagen-gæster. Efter Fox-præsentationen gav Volkswagen huset tilbage til ejerfamilien, som nu driver det spændende hotel med stor succes.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.