• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
2. marts 2006 - Pressemeddelelse - Lamborghini

Ny coupe fra Lamborghini

Lamborghini Murciélago LP640 på Geneve Motor Show 2006

Lamborghini Murciélago LP640 på Geneve Motor Show 2006. Lamborghini Murciélago LP640 på Geneve Motor Show 2006.

Pressemeddelelse, Annette Mønsted, Lamborghini
Den nye version af den så succesfulde super sportsvogn byder på nyskabelser indenfor både karosseridesign og teknik. Og med et nyt navn - Lamborghini Murciélago LP640 som refererer til motorens placering "Longitudinale Posteriore" samt til dens 640 HK - har Lamborghinis designere og ingeniører ikke blot fokuseret på at optimere motoren, undervognen, gearkassen, udstødningssystemet, bremserne og elektronikken, men også det indre og ydre design.

Alt sammen forbedringer som gør Lamborghini Murciélago LP640 til den mest ekstreme og hurtigste sportsvogn indenfor sin klasse. I Danmark introducerer Lamborghini Copenhagen den nye Lamborghini Murciélago LP640 til foråret 2006.

Umiskendeligt Lamborghini design
Den nye version er helt igennem tro mod de traditionelle Lamborghini principper omkring purisme, sport og funktion. Og med helt ny front og bagparti fremstår Lamborghini Murciélago LP640 endnu mere aggressiv end før.

Motoren i den nye Lamborghini Murciélago LP640 har undergået en iøjnefaldende og radikal forandring. Den forøgede boring og slaglængde har øget volumen på den klassiske 60° V-motor fra 6,2 liter til 6,5 liter (6.496 cm3). Dermed er den allerede ekstraordinære 580 HK stærke motor nu forøget til en imponerende effekt på 640 HK (471 kW) ved 8.000 min-1. Den 12-cylindrede motor når et maksimum moment på 660 Nm ved 6.000 min-1. Lamborghini Murciélago LP640 overholder alle europæiske og nordamerikanske love og regulativer indenfor emissioner.

Mere performance
Forøgelsen i kraft medfører naturligvis en forøgelse i performance. Lamborghini Murciélago LP640s excellent ydelse medfører, at den nu kan accelerere fra 0 til 100 km/t på 3,4 sek. (0,4 sek. hurtigere end den tidligere model).

Ligesom sine forløbere har Lamborghini Murciélago LP640 på permanent firehjulstræk, baseret på det pålidelige Lamborghini VT (Viscous Traction) system. Systemet er selvregulerende og indeholder ingen elektronisk kontrol. Drivkraften er normalt delt mellem for- og bagaksel i forholdet 30 til 70. Et uafhængigt kontrolkredsløb justerer fordelingen af trækkraften afhængig af dynamik, vægtfordeling og den relative friktionsfaktor i perfekt synkronisering med Visco koblingen. I ekstreme tilfælde kan op til 100 % af kørekraften blive overført på en enkelt aksel.

Pris for den ny Lamborghini Murciélago LP640 er endnu ikke fastsat.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.