• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
22. februar 2006 - Pressemeddelelse - Autocom.dk

Lettere bilsalg på nettet

Autocom.dk har succes med at tilbyde et bekvemt bilsalg

Bilauktionen Autocom.dk har succes med at tilbyde danske bilejere et nemmere og mere bekvemt bilsalg. Bilauktionen Autocom.dk har succes med at tilbyde danske bilejere et nemmere og mere bekvemt bilsalg.

Pressemeddelelse - Autocom.dk
Den moderne forbruger vil ikke have bøvl og besvær, når familiebilen skal udskiftes. Derfor vælger flere og flere danskere at udbyde bilen på auktion på Internet frem for at lade bilen indgå i en byttehandel med en ny bil som i gamle dage. Denne udvikling bekræftes af salgschefen for bilauktionen Autocom.dk.

"Forbrugerne kommer til os, fordi det er en nem og bekvem måde at sælge bil, og ikke fordi de vil score kassen,¿ fortæller Morten Holmsten.

Denne udvikling kan også ses i brugernes forventninger til auktionen, der lover folk, at de kan skaffe en høj pris for bilen, men ikke at de kan lave mirakler, hvor folk får flere hundrede tusinde kroner for en ti år gammel Golf.

"I starten var der mange, der tilmeldte deres biler med en useriøs mindstepris ud fra et går-den-så-går-den-princip. I dag har de fleste kunder undersøgt markedet og sætter deres mindstepriser mere realistisk," siger Morten Holmsten.

En realistisk mindstepris er ifølge salgschefen også med til at sikre, at kunderne som har sat deres bil til salg rent faktisk ender med at få en bedre pris, end hvis mindsteprisen var sat for højt.

"En alt for høj mindstepris gør, at der kommer mindre budaktivitet blandt køberne, hvilket fører til, at bilen ikke bliver budt så højt op, som den kunne, og det er jo det stik modsatte af, hvad kunden oprindeligt havde tænkt sig."

En realistisk mindstepris på en bil, der skal købes af en forhandler ligger logisk nok under den pris, som forhandleren kan få ved at sælge bilen igen

"Vi ser ofte, at biler bliver budt tættere på forhandlernes udsalgspriser, end man umiddelbart skulle tro muligt. Det skyldes typisk, at køberen allerede har en kunde til bilen og kan lukke en handel inden for få dage og derfor tillader sig at beregne en mindre avance," forklarer Morten Holmsten, der fortæller, at kunderne som hovedregel kan tage udgangspunkt i den vurdering, de kan få fra auktionen, når de skal beslutte, om de vil sætte en bil på eller ej.

"Vi kan stort set altid sælge en bil til vurderingen, men ofte bliver bilerne budt væsentligt højere op, når der først er nogle stykker, der får øje på bilen og begynder at byde mod hinanden. De byder naturligvis aldrig højere, end at de stadig føler, at de selv gør en god handel, men hvis både køber og sælger føler det, er det jo bare perfekt," mener Morten Holmsten

Hos bilauktionen er man glade for, at kunderne i dag har en større forståelse for Internet-handel, end det var tilfældet for bare nogle få år siden.

"Der vil altid være lykkeriddere, som sætter deres biler til en fantasipris, men hovedparten er seriøse bilejere, som sælger på Internet-auktion, fordi det er nemt, fordi det er hurtigt eller begge dele," slutter Morten Holmsten.

Der skal ikke betales for at tilmelde en bil, da bilauktionen har et solgt eller gratis-princip. Det koster mellem 1.600 og 2.500 kroner inkl. moms afhængigt af sælgerens mindstepris, når en bil bliver solgt på auktionen.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.