• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
18. januar 2006 - Nyhed, Bilpriser.dk

10.000 biler på Bilpriser

Succes med koncept med målrettede annoncer

Ifølge Bilpriser.dk's direktør Martin Grøftehauge foretages der årligt 2,8 millioner vurderinger på Bilpriser.dk. Ifølge Bilpriser.dk's direktør Martin Grøftehauge foretages der årligt 2,8 millioner vurderinger på Bilpriser.dk.

Nyhed, Bilpriser.dk
Den danske forbruger anvender i stor udstrækning Bilpriser.dk til research, når der skal købes brugt bil. Derfor giver det god mening at annoncere sine biler der, og det har danske bilforhandlere nu gjort med mere end 10.000 biler på bare en måned. Bilerne er sat til salg af over 200 af ny- og brugtvognsforhandlere.

Bilpriser.dk's nye annonceområde er "intelligent" forstået på den måde, at alle salgsannoncer er målrettet efter brugerens adfærd. Det betyder, at der eksempelvis vises VW Passat-annoncer på alle VW Passat-købsvurderinger. Det nye annoncekoncept, der er fulgt et gennemgribende redesign, giver dermed bilforhandlere mulighed for at annoncere ekstremt målrettet overfor en skare af købeklare besøgende på det helt rigtige tidspunkt i købsprocessen.

2,8 millioner vurderinger
"Der fortages årligt 2,8 millioner vurderinger på Bilpriser, det svarer til syv vurderinger for hver gang, der sælges en brugt bil i Danmark, hvilket gør Bilpriser.dk til Danmarks absolut førende kilde til vurdering af prisen på brugte biler," forklarer Bilpriser.dk's direktør Martin Grøftehauge.

Bilpriser.dk tilbyder to forskellige typer brugtbilannoncer, Basis og Plus. Basis indeholder minimumsoplysninger omkring bilen og sælger, mens Plus indeholder en række ekstra fordele, blandt andet flere billeder, link til egen hjemmeside, link til andre biler på lager og så videre.

"Vores billigste løsning koster 100 kroner om måneden, uanset antal biler, og det siger de færreste forhandlere nej til," siger Martin Grøftehauge.

Uafhængig vurdering
Bilpriser.dk har siden 1999 leveret gratis, uafhængig vurdering af prisen på brugte biler. Vurderingerne er baseret på BilpriserPro Prisberegning, der skiftede navn fra Autocom Prisberegning sidste sommer, i forbindelse med en adskillelse af auktions og vurderingsaktiviteter. Den økonomiske og ledelsesmæssige opdeling havde til formål, at frigøre ressourcer til en videreudvikling af begge område, og det er denne proces, der nu har ført til det nye bilmarked.

Annonceområdet har allerede opnået en usædvanligt stor interesse fra Bilpriser.dk's besøgende, og ifølge Martin Grøftehauge, er de 10.000 biler tilmeldt på det helt perfekte tidspunkt.

"Vores foreløbige tal for januar viser, at trafikken på Bilpriser.dk er steget med 40 procent i forhold til december, så de forhandlere som allerede har fået sine brugte biler på Bilpriser.dk har været forudseende."

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.