• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
29. december 2005 - Pressemeddelelse - Autocom.dk

Vækstår for Autocom.dk

Autocom.dk går ud af et år præget af ekspansion

"Vi kan se tilbage på et år, hvor vi har rykket mere end nogensinde før i virksomhedens historie," fortæller salgschef Morten Holmsten.

Pressemeddelelse, Jeppe Lykke Hansen, Autocom.dk
Bilsalg på Internet er ved at være ligeså indgroet i den danske forbrugers bevidsthed som indkøb i det lokale supermarked. Dette mærkes tydeligt hos den online bilauktion Autocom.dk, der har haft endnu et år med vækst på alle fronter. En vækst, der har muliggjort massive investeringer i nye produkter samt yderlig ekspansion i udlandet.

"Vi kan se tilbage på et år, hvor vi har rykket mere end nogensinde før i virksomhedens historie," fortæller salgschef Morten Holmsten. "Lige før årsskiftet 2004/2005 flyttede vi ind i nye lokaler i det gamle Thrige-kompleks i Odense, og siden er det gået slag i slag med et nyt kontor i Hamborg centrum og et nyt kontor i Nieuwegein i Holland."

Herre i eget hus
Firmaets voldsomme ekspansion er fortsat finansieret af den løbende drift, hvormed virksomheden holder sig fri af eksterne investorers indflydelse. Dermed kan Autocom.dk med god samvittighed sige, at væksten er betinget af kvaliteten af firmaets produkter.

"Den private forbruger har simpelthen opdaget de store fordele, der er ved et optimeret bilsalg via Internet," siger Morten Holmsten.

2.000 bilforhandlere
Når en forbruger normalt skal sælge en bil, vil han ofte bare køre rundt til nogle lokale forhandlere og få deres bud på bilen. På Autocom.dk bliver bilen udbudt til mere end 2.000 bilforhandlere over hele landet, der så må byde hinanden af for at få bilen. Dermed sikres det, at auktionen finder den forhandler i Danmark, der er villig til at give mest for bilen.

"Har du tid til at køre land og rige rundt for at indhente tilbud fra 2.000 bilforhandlere?" spørger salgschefen kategorisk. "På Autocom.dk klarer vi den proces på under et døgn."

Internationale storkunder
På det tyske marked er det lykkedes at få storbanken CC-Bank som kunde på virksomhedens såkaldte lukkede auktioner, hvor CC-Bank kan udbyde deres hjemtagne biler til en udvalgt kundekreds, ligesom et af Europas største leasingselskaber Arval har valgt at samarbejde med auktionen.

"Når vi får kunder som CC-bank og Arval i folden, tager vi det som en kæmpe ros til vores auktionssystem. Det er nogle tunge drenge, der nu vælger at bruge vores bilauktion," udtaler salgschefen.

Vurdering og auktion splittet i to
2005 blev også året, hvor Autocom A/S valgte at udskille vurderingstjenesten Bilpriser.dk samt det professionelle vurderingsprogram Prisberegning i et selvstændigt selskab for at sikre væksten og ikke mindst uafhængigheden hos begge produkter. For vurderingsdelen har dette allerede resulteret i et nyt design og oprettelsen af et nyt bilmarked, mens det for auktionen har resulteret i en ny såkaldt detailauktion. På detailauktionen kan forhandlere udbyde biler til salg overfor private brugere.

Der skal ikke betales for at tilmelde en bil eller for at bruge Autocom.dk generelt. Bilauktionen har et solgt eller gratis-princip, så det er først, når Autocom.dk har formidlet en handel, at der skal betales et auktionssalær. Når bilen sælges koster det mellem 1.600 og 2.500 kroner inkl. moms afhængigt af sælgerens mindstepris.

Se mere på: Autocom.dk

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.