• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
22. december 2005 - Pressemeddelelse - Bilpriser.dk

Bedre Bilpriser.dk

Bilpriser.dk får fremover kun få men relevante annoncer

Direktør Martin Grøftehauge mener, at udgangspunktet skal ligge i brugerens behov. Direktør Martin Grøftehauge mener, at udgangspunktet skal ligge i brugerens behov.

Pressemeddelelse, Jeppe Lykke Hansen, Bilpriser.dk
Pop-ups, pop-unders, roll-downs og sponsorater - Forbrugerne er trætte af aggressive ligegyldige annoncer på Internet. Derfor har Bilpriser.dk nu renset sit site for alt unødig reklame og vil fremover kun tilbyde relevante afdæmpede annoncer, hvor der er skævet til den amerikanske Internet-gigant Google, som har baseret sin succes på et tilsvarende koncept - Et godt uafhængigt produkt og en målrettet annonceringsform med udgangspunkt i brugerens behov frem for annoncørens. Samtidigt lanceres Bilpriser.dk's nye bildatabase, der rummer over 8.000 biler til salg i Danmark.

Bildatabasen er tilgængelig fra Bilpriser.dk's forside, hvor der kan søges direkte på konkrete modeller, og ligesom hos forbilledet Google er der "intelligente" annoncer, hvor der kun vises relevante brugtbilsannoncer for brugeren alt efter brugerens interesser.

Målrettethed
"For os er det vigtigt at levere relevante målrettede annoncer, der rent faktisk er af værdi for brugeren. Hvis brugeren laver en købsvurdering af en brugt Volvo V40, så viser vores annoncer hvor en brugt Volvo V40 kan købes," fortæller direktør Martin Grøftehauge fra Bilpriser.dk.

Den nye bildatabase og annoncepolitik følges af et gennemgribende redesign, hvor især Bilpriser.dk's mange analyser har fået en mere fremtrædende position. Det nye site blev lanceret den 1. december 2005, og Bilpriser.dk har allerede modtaget de første positive tilbagemeldinger fra brugere, som har handlet bil på baggrund af de nye annoncer.

Bilpriser.dk er i forvejen et af Danmarks mest besøgte bilsites, og de nye muligheder forventes at øge trafikken yderligere, da de besøgende nu får adgang til et af Danmarks største bilmarkeder.

Danmarks største vurderingssite
"For hver gang, der sælges en brugt bil i Danmark, bliver der lavet syv vurderinger på Bilpriser.dk. Derfor tør vi godt sige, at vi er Danmarks absolut førende kilde til vurdering af prisen på brugte biler," siger Martin Grøftehauge.

Bilpriser.dk har siden 1999 leveret gratis, uafhængig vurdering af prisen på brugte biler. Vurderingerne er baseret på BilpriserPro Prisberegning, der skiftede navn fra Autocom Prisberegning sidste sommer i forbindelse med en adskillelse af auktions og vurderingsaktiviteter. Den økonomiske og ledelsesmæssige adskillelse havde til formål at sikre de to områders indbyrdes uafhængighed samt at frigøre ressourcer til en videreudvikling af begge område, hvilket nu har ført til det nye bilmarked.

Store forventninger
Martin Grøftehauge har store forventninger til det nye Bilpriser.dk, da han har svært ved at forestille sig en mere målrettet annonceringsform, der samtidigt ikke er til gene for forbrugeren.

"Vores vurderinger laves jo netop, når forbrugeren ved, hvilken bil han gerne vil købe. Og der kan forhandleren så gå ind og sige; den bil kan du altså få hos mig. Det er et koncept, der gavner både køber og sælger," slutter han.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.