• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
29. marts 2005 - Pressemeddelelse - Volkswagen

Project Fox er i gang

VW udfordrer unge kunstnere og kokke i København

Det tidligere Park Hotel har skiftet navn. Det tidligere Park Hotel har skiftet navn.

Pressemeddelelse, Janne Degn Skalkam, VW
Første fase af introduktionsprogrammet for den nye bilmodel Fox er skudt i gang i København. Volkswagen har valgt den danske hovedstad som base for den internationale pressepræsentation af Fox og har i den forbindelse udtænkt en enestående plan: Project Fox.

Unge designere, kunstnere og kreative er i fuld gang med at omforme et helt hotel, og ambitiøse kokke og hoteluddannede får lejligheden til i diverse konkurrencer at vise, hvad den nye generation forstår ved catering. Frugten af deres anstrengelser får de unge talenter lejlighed til at servere for 800 motor- og livsstilsjournalister fra nær og fjern i de tre første uger af april. Alt initieret og støttet af Volkswagen.

Fokus på den unge generation
En ny, ægte Volkswagen for de unge - og bymennesker i det hele taget - er på vej. Fox er lille, smart, komfortabel, sikker, sportslig og gennemtænkt. En maksimal bil til minimal pris. Med to døre, stor bagklap og masser af plads fremstår den selvstændig, kraftfuld og lige til at suse rundt i og parkere midt i en hektisk, større by.

Deltagerne i Project Fox tilhører de målgrupper, som den nye Volkswagen Fox retter sig imod. Det er indlysende, at spektret af Fox-ejere generelt vil være meget større, men de 18- til 25-årige repræsenterer helt klart et kerneklientel. Derfor er der samklang: Project Fox-deltagerne befinder sig ved startpunktet af deres arbejdsliv, de orienterer sig, studerer, udforsker og sætter mål for deres fremtid. "Hvor kører vi hen - og hvordan?"

Mødested: København
Mens de 21 kunstnere lægger sidste hånd på dekorationerne og ommøbleringen af det Hotel Fox på Jarmers Plads i hjertet af København, er de lovende kokke og hotelpersonalet på vej. Alle mødes til den internationale præsentation af den nye, kompakte Volkswagen. De kommer hertil for at realisere deres ideer og visioner.

I en europæisk konkurrence udkrystalliseres kokkene (Cooking Contest) og de hoteluddannede i Project Fox. Uden professionelle samarbejdspartnere ville det ikke være muligt. Til dem hører velrenommerede hotelskoler, MTV Tyskland, en ekspertjury og Stefan Marquard, Tysklands "mest larmende" chefkok.

Kreativt hotel
Det tidligere Park Hotel har skiftet ham. Inspireret af den nye Volkswagen Fox' egenskaber har de unge kunstnere frit kunnet skitsere og realisere deres ideer til værelsernes udsmykning: gulvtæpper, vægge, sengetæpper, gardiner og møbler.

Til åbningen af det kommende Hotel Fox primo april får størstedelen af 800 journalister, der gæster byen for at teste den nye Fox, en særpræget oplevelse i hvert deres unikt dekorerede rum. Når arrangementet slutter, forbliver kunstnernes design. Hotellet drives videre af familien Brøchner som Hotel Fox - verdens mest kreative hotel.

Idérig hotelservice og gastronomi
Parallelt med indretningen af Hotel Fox er der udskrevet en konkurrence om et treugers Volkswagen-stipendiat for unge under hoteluddannelse. Der er reklameret efter deltagere blandt andet på den europæiske musik-kanal, MTV. De 31 bedst kvalificerede får chancen for at drive Hotel Fox og overraske Volkswagens kræsne gæster med kulinariske ideer i Club Fox fra den 2.-23. april. Club Fox i Københavns Havn var engang en lagerhal, men nu er der opstået tre show-køkkener, hvor Fox-stipendiaterne får lov at boltre sig.

Studio Fox er de kreatives træfpunkt. Otte Volkswagen Fox bliver her omdannet til mobile kunstværker. I weekenderne afholdes desuden foredrag om forskellige designtemaer i et åbent ide-laboratorium.

Fortsat fokus på de unge
Project Fox er en ny og spændende måde at satse på de unge på. Det skubber til potentielle karrierer, skaber et fællesskab af nytænkning og giver lyst til at leve og lære. Når verdenspremieren på den nye Volkswagen Fox er overstået, fortsætter arbejdet for de unge. For eksempel bygger Volkswagen i øjeblikket koncernens første eget universitet AutoUni på det nye område MobileLifeCampus i Wolfsburg i Tyskland. Her går det løs i foråret 2006.



BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.