• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
2. august 2004 - Pressemeddelelse - Autocom.dk

Svensk Autocom.dk

Autocom.dk starter i Sverige under navnet Autorola.se

Direktør Peter Grøftehauge har foreløbigt ansat to nye medarbejdere til at tage hånd om den tyske auktion. Direktør Peter Grøftehauge har foreløbigt ansat to nye medarbejdere til at tage hånd om den tyske auktion.

Pressemeddelelse - Autocom.dk
Nu skal svenskerne også have glæde af det danske bilauktionssystem Autocom.dk, der starter i Sverige under navnet Autorola.se. Dette sker kun et par måneder efter, at auktionen også startede op i Holland. I Tyskland har auktionssystemet været aktivt i mere end et år, så den internationale ekspansion er i fuld gang for det danske IT-selskab Autocom A/S.

"Sverige er et oplagt marked for vores auktionssystem. Det er et naboland, og mentaliteten og computerpenetrationen minder meget om den danske," udtaler Peter Grøftehauge.

1,6 gange Danmark
Foreløbigt er der ansat to medarbejdere til at administrere arbejdet med den svenske auktion.

"Sverige har otte millioner indbyggere, hvilket vil sige, at potentialet er 1,6 gange så stort som i Danmark. Og så er der ikke taget højde for, at det danske marked er hæmmet af de høje registreringsafgifter; reelt er potentialet endnu større," forklarer Peter Grøftehauge.

Priserne optimeres
Ligesom på den danske auktion bliver det Autorola.se¿s hovedformål, at privatpersoner skal sætte deres biler til salg overfor hele bilbranchen og dermed opnå et effektivt salg til den helt rigtige køber.

"Vores eksistensberettigelse er, at vi skaber værdi for både køber og sælger. Sælgeren får en bedre pris på en effektiv måde, og køberen får mulighed for at håndplukke de helt rigtige biler," forklarer Peter Grøftehauge.

Svenske Autorola.se er bygget over samme skabelon som Autocom.dk. Ligesom den danske auktion foregår beskrivelsen af bilen ved, at bilejeren klikker sig igennem en række sider med spørgsmål om bilen, hvorefter mindsteprisen skal vælges og bilens tilmelding godkendes. Bilen sælges til højestbydende over mindsteprisen ved auktionens afslutning. Der skal ikke betales salær, hvis bilen ikke opnår mindsteprisen. Når auktionen er afsluttet, er det købers pligt at hente bilen hos sælger.

Effektivt salg
Fordelen for sælger er et effektivt bilsalg, hvor bilen kan være solgt på under et døgn samt en høj pris, fordi auktionssystemet sikrer, at det bliver den køber ud af de 2.000 tilmeldte bilforhandlere, der helst vil have bilen og dermed er villig til at give den højeste pris, der får den. Fordelen for køberen er et stort udvalg af biler, der gør det muligt at købe meget målrettet ind til deres forretning.

"Princippet er det samme som på de andre auktioner. Den rigtige køber og den rigtige bil sættes automatisk sammen til gavn for begge parter," afslutter Peter Grøftehauge.

Se mere på:
Autocom.dk
Autorola.se



BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.