Tips & Råd
- Hvad koster en ny motor?
- Sælg din bil uden afgift
- Bilforsikring behøver ikke være kedeligt
- Montage af anhængertræk
- Guide til service af aircondition
- Sådan skifter du udstødningen
- Biler og anhængertræk – fast eller aftageligt?
- Hvad er et nummerplade tjek?
- Din bils bedste ven på vejene
- Privatleasing af bil
      	29. august 2022
      	 - Mercedes
	
      
      
      Skærme er de nye hestekræfter
Slagmarken i bilindustrien handler om softwareoplevelsen
Mercedes-Benz Group Media
Danskstartede Unity indgår nyt partnerskab med Mercedes-Benz AG om at udvikle infotainment-systemdelen i Mercedes’ kommende operativsystem MB.OS, der udrulles fra 2024. Nye billeder af konceptbilen VISION EQXX viser, hvordan det ser ud. 
Den digitale og visuelle brugeroplevelse er i stigende grad blevet et konkurrenceparameter i kampen om at vinde bilkøbernes hjerter. Særligt for luksusbiler - og her spiller infotainment-systemet en afgørende rolle.
Derfor har Mercedes-Benz slået pjalterne sammen med danskstartede Unity, der er en af verdens førende virksomheder inden for 3D-indhold i realtid. Unity skal hjælpe Mercedes med at tage brugeroplevelsen til et helt nyt niveau, og vil leverer et infotainment-system, der bl.a. kan vise 3D-avatarer, der fungerer som en slags 'digitale butlere'-, et 3D-kort i realtid for bedre navigation, AR-teknologi og AI, der kan tilpasse bilens indstillinger efter førerens vaner og præferencer. 
Det nye infotainment-system skaber en helt ny forståelse af hele det digitale cockpit, instrumentbrættet samt passagerskærme og vil blive tilgængelig på tværs af alle Mercedes-Benz AG's biler.

Løfter sløret i VISION EQXX
Med 3D-billeder og video i realtid får brugerne mulighed for at få præsenteret indlevende og medrivende indhold. Unity og Mercedes-Benz AG løfter lidt af sløret for, hvordan det nye infotainment-system vil se ud, med billeder af den elektriske konceptbil VISION EQXX.

Mercedes: “Skærme er de nye hestekræfter” 
Tidligere på året lancerede Mercedes deres kommende operativsystem MB.OS, der skal styrke bilernes forbindelse til clouden og andre IoT-enheder, samt styrke områder som drivlinje, selvkørende kørsel, infotainment-systemer og komfort. 
“Skærme er de nye hestekræfter”, sådan lød det allerede tilbage i 2019 fra Gorden Wagener, der er Chief Design Officer hos Mercedes-Benz Group AG, og som mener, at den nye slagmark i bilindustrien handler om software oplevelsen. 
    
      
BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.
 
	  
