• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
6. december 2011 - Motor-magasinet

Renault vokser hurtigst

Fra 2,5 til fem procents markedsandel på tre år.

Renault Grand Scenic har oplevet en firedobling af salget, ligesom Clio og Twingo er populære. Renault Grand Scenic har oplevet en firedobling af salget, ligesom Clio og Twingo er populære.

Motor-magasinet

Markant fremgang hos Renault
Renault er nu det 8. mest solgte bilmærke herhjemme med en markedsandel over fem procent. Det gør mærket til Danmarks hurtigst voksende. Da importen blev fabriksejet 1. januar 2008 lå Renault på en 16. plads med en markedsandel på omkring 2,5 procent. Siden er der sket ting og sager.

Fremgangen skaber glæde
Hos Renault Danmark er der glæde over den markante fremgang, der blandt andet skyldes målrettet fokus og et fælles europæisk kvalitetsstyringsprogram.
"Vi havde et mål om at komme forbi de fem procent i år. Det tal nåede vi i april måned, og med fortsættelse af vores aggressive kampagner på både person- og varebiler har vi fortsat væksten. Det, der gør det endnu mere glædeligt, er, at vi kan se, at vores kundetilfredshed også fortsætter med at stige både når det gælder salget af nye biler, og når det gælder kundernes oplevelse på værkstedet.
Sammen med en fortsat udbygning af vores forhandlernet er det med til at skabe fundamentet for fortsat vækst. En vækst, der blot forstærkes, når vi i løbet af få måneder introducerer Renaults to elbiler Renault Fluence ZE og Renault Kangoo Z.E.," spår administrerende direktør i Renault Danmark Henrik Bang.

Modeller rykker
Mens markedet voksede med 16 procent i september i forhold til samme periode sidste år, oplevede Renault en stigning på 65 procent. Årsagen til fremgangen skyldes positive takter på flere af mærkets modeller, ikke mindst efter aggressiv prissætning, hvor især Renault Clio har fået tag i markedet.
I 2009 blev der solgt 821 Clio’er. Det tal var i 2010 steget til 1472, og frem til 1. oktober i år, med stadig to måneder tilbage af 2011, er der i alt solgt 1895 Renault Clio.

Gang i Twingo
En af de biler, der for alvor er kommet gang i, er Renaults mindste – den lille Twingo, som der køres kraftig kampagne på netop nu. Her blev der i 2009 solgt blot 98 styks, mens der i år allerede er solgt 836. Også i det det store midtersegment har Renault mærket markant fremgang. Renault Laguna, der sidste år blot blev solgt i 164 eksemplarer, er allerede nu solgt i 462 styk med fimabilmåneden december i vente.
Renault Scenic/Grand Scenic er den bedste sælgende i MPV segmentet. I 2009 var salget blot på 546, men allerede nu er der solgt 2022, som svarer til næsten en firedobling.
På varevognsmarkedet er Renault gået fra en markedsandel på 4,6 procent til 6,3 procent med Renault Trafic som den bedst sælgende.

Søg brugte biler på Bilpriser.dk

 
 

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.