• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
3. maj 2011 - Toyota

Toyota-ejere mest tilfredse

FDM har taget pulsen på bilejere.

Toyota-ejere mest tilfredse. Toyota-ejere mest tilfredse.

Toyota 
 
Danmarks mest tilfredse bilejere kører fortsat i Toyota. For tredje år i træk og femte gang i alt indtager Toyota førstepladsen i den største tilfredshedsundersøgelse i bilbranchen i Danmark. 

Danskere peger Toyota i stor undersøgelse
Ggodt 37.000 danske bilejere har svaret på spørgsmål fra FDM om deres tilfredshed med 24 forskellige bilmærker – herunder bl.a. om tilfredsheden med bilens kvalitet og egenskaber, med forhandleren, med behandlingen på værkstedet og loyaliteten til bilmærket.

”Vi er fantastisk glade for og stolte over, at vi hos Toyota har de mest tilfredse bilejere i Danmark. Det siger noget om, at vores konstante fokus på høj service og kvalitet bærer frugt. Men vi hviler ikke på laurbærrene af den grund. Vi udvikler og forbedrer hele tiden servicen over for vores kunder. Resultatet viser også, at vores kunder fortsat har stor tillid til Toyota som bil leverandør, og det er vi ekstra glade for,” fortæller adm. direktør Kristian Krapper hos Toyota Danmark A/S.
 
Toyota giver baghjul til andre biler
Toyota scorer samlet set 863 indekspoint i AutoIndex-undersøgelsen efterfulgt af BMW og Audi med 858 og 849 indekspoint. Gennemsnittet af bilejernes tilfredshed er generelt steget og ligger i 2011 på 810.

Nederst på den samlede liste finder man Ford, Kia og Chevrolet. Særlig tilfreds med forhandler og værksted Toyota-ejerne er i særlig grad tilfredse med den service, de får hos forhandlerne generelt og på værkstedet, hvor alle andre bilmærker i den grad bliver distanceret.

Med hele 896 indekspoint skiller Toyota-forhandlerne sig markant ud i forhold til andre forhandlere, når det handler om kundernes tilfredshed. Nærmeste bilmærke – 40 indekspoint efter – er Suzuki.

Autoriserede Toyota-værksteder får også ros
De autoriserede Toyota-værksteder høster også imponerende roser fra Toyota-bilejerne. De bedømmer servicen på et Toyota-værksted til 882 indekspoint, og dermed er 2 vurderingen af Toyotas værksteder nu steget tre år i træk.

”Sammen med vores værksteder bruger vi mange ressourcer på hele tiden at sørge for et højt uddannelses- og serviceniveau, hvor tingene bliver lavet ordentligt første gang til kundens store tilfredshed. Hos Toyota nøjes vi ikke med bare at kigge på bremserne ved et stort eftersyn. Vi skiller dem helt ad, renser og kontrollerer dem. Derudover tilbyder vi også alle vores kunder et års vejhjælp i 40 lande, hver gang de får udført et serviceeftersyn på et autoriseret Toyota-værksted. Det er med til at give kunderne en god oplevelse,” siger adm. direktør Kristian Krapper.

Undersøgelse foretaget af FDM på 9. år
Det er niende år i træk, at FDM i samarbejde med konsulentfirmaet Loyalty Group gennemfører den omfattende AutoIndex-undersøgelse, der består af 120 detaljerede spørgsmål. Undersøgelsen blev gennemført i perioden fra januar til marts 2011, og en tilsvarende undersøgelse er også foretaget i Sverige og Norge.

Søg brugt Toyota bilbasen på Bilpriser.dk

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.