7. maj 2023 - Honda

Ny version af Honda Jazz
Prisen for den nye version af Jazz starter fra 289.400kr.

Opgraderinger på tværs af Jazz e:HEV-serien omfatter en opfriskning af det ydre, nyt design på alufælge og stilforbedringer i kabinen.

Honda
 
Honda øger appellen af sin Jazz-serie med nyheder på tværs af alle versioner, og tilføjelsen af den nye version Advance Sport, der er udstyret med eksklusive stylingdetaljer inde og ude.
 
Den opfriskede Jazz-serie omfatter også en revideret e:HEV hybrid-drivlinje, der forbedrer køreegenskaberne, tilføjer kraft og trækkapacitet uden at det påvirker CO2 eller brændstofeffektivitet.
 
Optimeret udvendigt og indvendigt design
Versionen Elegance har et nyt, mere defineret design af frontgrillen samt en mørkere forlygteindsats. Mere skulpturelle kofangere for og bag er suppleret af nye, strukturerede underpaneler for at give Jazz et mere målbevidst udseende.
 
Jazz Crosstar har også flere nye, ydre ændringer, der understreger det skrappere, eventyrlystne look. Den mere definerede frontgrill har et udtalt honeycomb-design, og sammen med de reviderede kofangere, der har sølvfarvede indsatser, designet til at ligne undervognsbeskyttere, og nye, matchende sideskørter. En ny finish på alufælgene og introduktionen af den nye karosserifarve Fjord Mist Blue fuldender nyhederne.
 
Inden i kabinen tilbyder Elegance valget mellem nye farver, materialer og finish, mens interiøret på Crosstar har fået ny sædepolstring og ændringer på instrumentbræt og døre, sammen med en ny trimfinish på instrumentbræt, midterkonsol og et minimalistisk to-egers rat.
 
Den helt nye Advance Sport version
Den nye, unikke Advance Sport version – der fås med den nye, eksklusive farve Urban Gray – har en unik finish på den forreste kofanger, et sportsligt kølergitter med tremmer såvel som blanke sorte sidespejle og unikke 16” alufælge, der øger tiltrækningskraften på Jazz e:HEV.
 
Inden i kabinen har Advance Sport fordel af forbedringer, afhængig af versionen, der øger den luksuøse, sportslige fornemmelse i den nyeste Jazz e:HEV. Sæderne er udført i en unik kombinationspolstring af sort syntetisk ruskind og gråt syntetisk læder, mens det nye tre-egers rat, midterarmlænet og dørene har detaljer med gule sømme som kontrast.
 
Øgede e:HEV hybridpræstationer
Den nye version af Jazz e:HEV bevarer Hondas lydhøre og højeffektive, avancerede hybridteknologi. Den nyeste generation e:HEV-drivlinje består af to elektriske motorer, en økonomisk benzinmotor, automatgear og tre intelligente køretilstande, der leverer høje niveauer af effektivitet og raffinement.
 
Effektivitet, køreegenskaber og output er øget gennem revisioner af alle aspekterne af e:HEV-systemet. Effekten i de elektriske drivmotorer er øget med 10 kW (14 PS), hvilket bringer den samlede effekt op på 90 kW (122 PS), og generatormotoren har også oplevet en øgning på 8 kW i effekt, der giver den et toppunkt på 78 kW ( 106 PS). Benzinmotoren på 1,5-liter med portindsprøjtning har fået ydeligere 7 kW, så den nu producerer et maksimum på 79 kW (107 PS). Momentet er det samme med 131 Nm.  Hondas brændstoføkonomiske hybridsystem producerer CO2 emissioner fra 102 g/km, og i versionen Advance Sport fra 106 g/km.
 
Hondas automatiske transmission i Jazz e:HEV har nu forbedret smidighed og køreevne, så den leverer en mere engageret køreoplevelse. Crosstar og Elegance har et nyt responskoncept, der øger følelsen af acceleration. For yderligere at adskille Advance Sport fra resten af serien er speederfunktionen ændret, så den leverer øget præstation og forbedrede responsegenskaber. Derudover er den lineære gearkontrol revideret for at give benzinmotoren et nyt, højere skiftepunkt på 6.300 o/min.
 
For at få det bedste ud af den nye drivlinje har Advance Sport flere ændringer i opsætningen af affjedringen. Den forreste fjedervandring er reduceret med 8 % - og den bagerste øget med 20 %. Stivheden i balancen mellem for og bag har reduceret de langsgående kræfter for en mere fokuseret, dynamisk kørsel. Nye, stivere dæmpere er også tilføjet for øget trækkraft og hastighed i kurver.
 
Introduktion af trækkapacitet
Efter kundefeedback er kravet om trækevne blevet tilføjet, hvilket gør Jazz e:HEV endnu mere alsidig. Alle versioner kan nu trække 500 kg, hvilket svarer til små trailere eller cykelstativer.
 
Smart konstruktion giver uovertruffen plads
Den nye Jazz har bevaret de klasseførende niveauer af kabineplads, der har været kendetegnende for de tidligere generationer. Nøglen til at maksimere pladsen i kabinen er placeringen af brændstoftanken i midten af chassiset under forsæderne, hvilket er unikt i denne klasse.
 
Dette gør det muligt for Jazz at bevare de usædvanligt alsidige Magic Seats bagi, der både kan lægges ned eller foldes op, afhængigt af den ønskede plads i bagagerummet.
 
Honda SENSING leverer en omfattende sikkerhedspakke
For at fuldende den stærke pakke i den nye Jazz tilbyder Honda nogle af de mest omfattende, avancerede sikkerhedsfunktioner og førerhjælpemidler i sin klasse.
 
Ved hjælp af et forbedret vidvinkel-, højdefinitionskamera er opmærksomheden om bilens omgivelser forbedret, herunder registrering af rabatter uden kantsten eller vejsidemarkeringer, mens de aktive sikkerhedssystemer er revideret for at reducere deres påvirkning af kørslen.
 
The Traffic Jam Assist-funktionen, der nu er opgraderet til styringsstøtte fra 0 km/t, reducerer belastningen for føreren ved kørsel i tæt trafik og forøger den allerede imponerende beskyttelse mod kollision.
 
Disse avancerede køreassistentsystemer supplerer de 10 airbags, der er standard, herunder knæ- og midterairbags til forsædepassageren. De nye Jazz og Jazz Crosstar har de samme, aktive sikkerhedsteknologier og køreassistentsystemer, der blev præmieret med de maksimale fem stjerner ved 2020 Euro NCAP sikkerhedstests.
 
Salget af de nye Honda Jazz og Jazz Crosstar i Europa er begyndt.
 
Prisen for Jazz starter fra 289.400kr.