3. november 2022 - Peugeot

PEUGEOT går all-in i 2023
I 2023 sætter Peugeot for alvor strøm til sin portefølje.

Når PEUGEOT vil udvide sit udvalg af elektriske mobilitetsløsninger, gælder det alle former for mobilitet - også de tohjulede.
PEUGEOT

 
I 2023 sætter Peugeot for alvor strøm til sin modelportefølje og i løbet af det første halvår vil alle modeller være tilgængelige med en eller flere elektrificerede drivlinjer.

Det betyder, at PEUGEOT får det bredeste ”e-modelprogram” med både nye modeller og teknologier, lige fra elektriske cykler til varebiler og e-scootere til personbiler. Dette er et skridt mod målet om 100 % 0 emissions elektrisk salg i Europa i 2030.

Introduktionen af en ny hybriddrivlinje i starten af 2023, der først vil kunne opleves på 3008 og 5008, udvider PEUGEOTs teknologiske udbud, der i forvejen tæller et nyt batteri på E-208 og E-308, brintteknologi samt 2WD og 4WD plug-in hybrider.
 
PEUGEOT 3008 and 5008 får ny hybridteknologi
PEUGEOT bliver det første Stellantis brand, som lancerer gruppens nye generation af hybriddrivlinjer, hvilket understreger mærkets intention om at give så mange kunder som muligt mulighed for at skifte til elektrificeret mobilitet.

Den nye hybridteknologi vil først blive introduceret på PEUGEOT 3008 og PEUGEOT 5008 og herefter vil andre modeller i porteføljen drage nytte af den nye drivlinje. Den består af en ny generation 136 hk PureTech benzinmotor, der er kombineret med en ny elektrisk dobbeltkoblingsgearkasse. Takket været et 48V batteri, der oplades under kørsel opnås ekstra moment ved lave omdrejninger og 15 % lavere brændstofforbrug
.
Fuld palet af elektriske PEUGEOT-modeller
PEUGEOT porteføljen af 100 % elektrificerede modeller bliver udvidet I 2023 med introduktionen af den nye E-308 og E-308 SW og hermed bliver PEUGEOT en af de første europæiske bilproducenter til at introducere en elektrisk stationcar. De elektriske versioner af 308 sætter nye standarder i C-segmentet for effektivitet, idet de har et energiforbrug på kun 12,7 kWh pr. 100 km, mens rækkevidden er på 400 km. PEUGEOT har allerede bekræftet, at de elektriske 308´ere får selskab af PEUGEOT E-408 og dermed bliver mærkets elektriske modelprogram i mellemklassen fuldendt.

E-208 er siden lanceringen blevet solgt i 110.000 eksemplarer og grundlaget for endnu mere succes for bliver i 2023 stærkere med en forlænget rækkevidde på 400 km og ikke mindst et reduceret energiforbrug på kun 12 kWh pr. 100 km. 

Den komplette personbilsrange med en 100 % elektrisk drivlinje vil dække stort set alle bilklasser og således opfylde ethvert behov. Helt konkret vil PEUGEOT tilbyde en elektrisk minibil: E-208, en elektrisk B-SUV: e-2008, hele tre forskellige elektriske familiebiler i mellemklassen: E-308, E-308 SW og E-408, en elektrisk MPV: e-Rifter samt en elektrisk minibus: e-TRAVELLER. 

Plug-in hybridteknologi på både landevejen og racerbanen
PEUGEOT har udviklet en omfattende portefølje af plug-in hybridmodeller, der indbefatter både sedaner, stationcars og SUV´er. På Paris Motor Show den 17. til 23. oktober er der verdenspremiere på den nyeste tilføjelse til modelprogrammet: PEUGEOT 408, der i lighed med PEUGEOT 308 og 308 SW er udstyret med plug-in hybriddrivlinjer med enten 180 eller 225 k og har en elektrisk rækkevidde på op til 60 km.

PEUGEOT SPORT har haft fingrene i 508-modellen og udviklet en særlig version i både sedan og SW-versioner, der har ikke mindre end 360 hk og firehjulstræk. Men det er ikke den eneste sportslige hybridteknologi, som ingeniørerne hos PEUGEOT SPORT har bidraget til – PEUGEOTs plug-in hybridteknologi bliver testet og videreudviklet til fulde med PEUGEOTs hypercar 9X8, der skal indfri ambitionen om endnu et Le Mans mesterskab.

Deltagelsen i FIA WEC (World Endurance Championship) rækker langt ud over ønsket om sportslig sejr. Motorsport er en kompromisløs accelerator for teknologisk fremskridt, for forskning og udvikling af tekniske løsninger går hurtigere i racing alene på grund af deadlines og diverse begrænsninger. Der er således konstant dialog mellem PEUGEOT SPORT og de kollegaer, der arbejder på udviklingen af fremtidige modeller, så erfaringerne og teknologierne fra racing implementeres på mærkets personbiler.

Ny PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen med brintteknologi
PEUGEOTs teknologiske udvikling og ambition om elektrificeret mobilitet er ikke begrænset til personbilsrangen. Den nye PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen med brintteknologi er PEUGEOTs tilbud til fagfolk og lokale myndigheder, der er på udkig efter de mest innovative nul-emissionsmobilitetsløsninger. Den største fordel ved PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen er absolut den reducerede genopladningstid for brinttanken, kun 3 minutter.

Med en rækkevidde på 400 km, 100 kW effekt og 260 Nm drejningsmoment kan PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen rumme op til 1.000 kg nyttelast og har 6,1 m3 lastvolumen. 
Lanceringstidspunkt for PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen på det danske marked er endnu ikke fastlagt.
 
PEUGEOT sætter også strøm til de tohjulede
Når PEUGEOT vil udvide sit udvalg af elektriske mobilitetsløsninger, gælder det alle former for mobilitet - også de tohjulede. Dette vil kunne opleves på Paris Motor Show, hvor mærket præsenterer PEUGEOT e-Streetzone, der tilbyder op til 112 km rækkevidde i versionen med 2 batterier.

PEUGEOT e-Streetzone er udstyret med enten et eller to aftagelige batterier og kan derfor hurtigt og nemt genoplades i ethvert hjem. Det er den ideelle løsning til daglig pendling i bycentre, da den nemt snor sig ind og ud af tæt trafik samtidig med, at det gennemprøvede chassis giver føreren sikkerhed.