20. april 2017 - Renault

Fremtiden er elektrisk
Ny aftale betyder kæmpe besparelser.

Renault Zoe var sidste år den mest solgte elbil herhjemme, og det kommer efter den nye aftale også til at gælde i 2017, vurderer Renaults direktør Anders Gadsbøll.
Renault

Forliget om fastfrysning af afgiften på elbiler til 20 procent, og beslutningen om et fradrag i registreringsafgiften på 1700 kroner pr kWh i batterikapaciteten, kommer i den grad til at kunne mærkes hos Renault. Konkret sparer man efter aftalen op til 43.000 kroner på en Renault Zoe

Direktør Anders Gadsbøll fra Renault Danmark er meget klar i sin udmelding ovenpå det historiske forlig, der endelig sætter skub i et helt størknet elbilmarked.

”Fremtiden er elektrisk! -  Det er der ingen tvivl om. Og forliget, der netop er blevet indgået, gør at fremtiden omsider også er kommet til Danmark. Forliget, som jeg meget gerne vil rose regeringen og forligspartierne for, betyder konkret, at kunderne sparer op til 43.000 kroner på en Renault Zoe elbil. Så i min optik skal kunderne faktisk skal reagere hurtigt. Regeringens loft på 5000 elbiler de næste to år betyder reelt kun 3700 biler, idet der allerede er solgt 1300 elbiler i år. Så jeg er overbevist om, at salget kommer til at gå meget hurtigt hos os”, siger Anders Gadsbøll.

Renault Zoe var sidste år den mest solgte elbil herhjemme, og det kommer efter den nye aftale også til at gælde i 2017, vurderer Anders Gadsbøll. Det er nemlig de små og mellemstore elbiler, der for alvor får glæde af den nye aftale.

Den nye Renault Zoe med 41 kwh batteri ( 400 km rækkevidde ) og i højeste udstyrsversion, kostede således i går 325.000 kroner. I dag koster den 282.000 kroner - altså 43.000 kroners besparelse. Versionen med lidt mindre udstyr, men med samme store batteri, kostede i går 299.900 kroner – i dag koster den 266.000 kroner. Altså knap 34.000 kroners besparelse. Og selv på modellen med 22 kWh batteri er der 19.000 kroners besparelse, da den i dag koster 245.000 kroner mod i går 264.000 kr.

At det netop er på versionen med det største batteri og den længste rækkevidde, at besparelsen er størst, glæder naturligvis Anders Gadsbøll.

”Zoe med 41 kWh batteri er i dag et fuldgyldigt alternativ til diesel eller benzinbilen. Det glæder både i størrelse, og når det handler om sikkerheden og rækkevidden. Samtidig er den på mange måder diesel- og benzinbilen overlegen, når det gælder køreglæde og komfort. Derfor er det jo også fantastisk, at det netop er den version, der kan køre længst og dermed er brugbar for de fleste, at kunderne oplever den største besparelse” siger Anders Gadsbøll.