19. maj 2016 - Toyota

Toyota vinder igen
Toyota topper på kundeservice for 14. år i træk.

Toyota scorer 917 indekspoint ud af 1.000 mulige i AutoIndex-undersøgelsen i kategorien, der dækker bilejernes tilfredshed med de autoriserede Toyota-værksteder.
Toyota

Toyota-bilejere er fortsat de mest tilfredse, når det gælder kundeoplevelsen i salgslokalet og på værkstedet. For 14. år i træk indtager Toyota nemlig førstepladsen, når det handler om kundernes tilfredshed med forhandlerne og værkstederne.

Det viser nye tal fra FDMs og Loyalty Group’s AutoIndex 2016, der er den største tilfredshedsundersøgelse for bilbranchen i Danmark.

Omkring 34.000 danske bilejere har i AutoIndex-undersøgelsen svaret på spørgsmål om deres tilfredshed med 22 forskellige bilmærker. Toyota placerer sig som det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder både hos forhandlerne og på værkstederne. Det er 14. år i træk, at Toyota slår alle konkurrenter på kundeservice.

”Vi er meget tilfredse med, at AutoIndex 2016 igen slår fast, at man hos Toyota opnår den bedste kundeservice i bilbranchen. Det er især glædeligt og bemærkelsesværdigt, at vi ikke bare yder markant bedre service end de øvrige gængse mærker, men at vi også er på et højere niveau end alle luksusmærkerne,” siger adm. direktør Frank Okoisor hos Toyota Danmark A/S.

Han fremhæver Toyotas stærke og hårdtarbejdende forhandlernetværk over hele Danmark og giver både Toyota-forhandlerne og værkstederne æren for det imponerende resultat.

”De er i høj grad de retmæssige vindere. Hele Toyota-organisationen i Danmark arbejder konstant på at fastholde det højeste kundeserviceniveau – og så altid lige at gøre det en ekstra tand bedre,” fortæller Frank Okoisor.

Toyota har i nu 14 år i træk – lige så lang tid som AutoIndex-undersøgelsen er foretaget – været det ubetinget bedste bilmærke på kundeservice. Bilmærket har dog ingen planer om at hvile på laurbærene. Tværtimod arbejder Toyota på at øge kundeservicen og tilfredsheden yderligere.

”Vi udvikler og forbedrer hele tiden servicen over for vores kunder og forsøger at give dem lidt mere, end de måske forventer. Det er med til at øge tilliden til Toyota som deres foretrukne bilmærke,” fastslår Frank Okoisor.

Toyota øger afstanden til nummer to
Toyota scorer 917 indekspoint ud af 1.000 mulige i AutoIndex-undersøgelsen i kategorien, der dækker bilejernes tilfredshed med de autoriserede Toyota-værksteder, og øger dermed afstanden til 23 indekspoint ned til nummer to. Gennemsnittet for alle bilmærker ligger for værkstederne på 873 indekspoint.

”Vi investerer mange ressourcer sammen med vores værksteder på hele tiden at sørge for et højt uddannelses- og serviceniveau, hvor tingene bliver lavet ordentligt første gang til kundernes store tilfredshed. Samtidig medfølger der et års gratis vejhjælp kvit og frit, hver gang man får udført et serviceeftersyn på et autoriseret Toyota-værksted. Det er med til at give kunderne en ekstra god oplevelse og fuldstændig ro i sindet,” siger administrerende direktør Frank Okoisor.

Det er 14. år i træk, at FDM i samarbejde med konsulentfirmaet Loyalty Group gennemfører den omfattende AutoIndex-undersøgelse, der består af flere end 120 detaljerede spørgsmål. Dette års undersøgelse blev gennemført i perioden fra januar til marts 2016, og en tilsvarende undersøgelse er også foretaget i Sverige og Norge.