6. maj 2016 - Suzuki

Den nye Suzuki Celerio
Suzuki Celerio bryder rammerne i mikroklassen.

Suzuki Celerio er en usædvanlig kombination af en ”mikro”-bil, der både har en attraktiv pris, god anvendelighed og rummelighed samt en god driftsøkonomi i det daglige.
Suzuki

Da den nye Suzuki Celerio blev introduceret for et års tid siden, blev der både højere til loftet og længere mellem stolerækkerne i bilernes mindste klasse. Det var bilkøberne hurtige til at opdage, og de kvitterede med stor efterspørgsel efter modellen.

Mere end 3.000 Celerio modeller blev der solgt i bilens første 12 måneder i Danmark. Det var langt over målsætningen og et godt bevis på, at Suzuki med Celerio ramte et hul i markedet. For selvom Celerio hører til i den mindste og billigste bilklasse – de såkaldte mikrobiler – er der ikke meget ”mikro” over den. Den bryder nemlig mange af de rammer, der normalt begrænser den praktiske brug af biler i denne størrelse.

Klassens bedste rummelighed
Normalt er rummelighed og begrebet ”lille billig bil” ikke noget, der går så godt hånd i hånd. Men i Celerio er den gode akselafstand på 242,5 cm med til at sikre godt med luft mellem for- og bagsæder. F.eks. kan to voksne personer sidde lige bag hinanden, uden at bagsædepassagerens knæ støder mod stoleryggen. Adgangen til siddepladserne er i øvrigt optimeret med 4 store døråbninger. Siddepositionen er også lidt højere end normalt for at lette ind- og udstigning. Samtidig giver kabinens gavmilde dimensioner godt med luft over hovedet og plads til skuldrene for fire voksne og et barn. Læg dertil, at en ny og pladsbesparende konstruktion af undervognen gør, at bagagerummet i en Celerio er på hele 254 liter. Det er dermed det største bagagerum i klassen.

Fås også med Jydekrog
En faktor, der også har bidraget til populariteten, er at Celerio - som en af kun to biler i mikroklassen - må trække en trailer. En vigtig ting i store dele af landet, hvor mange bilkøbere også har behov for at komme på genbrugsstationen, planteskolen, byggemarkedet eller en tur over grænsen. Her kan Celerio assistere med mulighed for jydekrog og kørsel med en trailer, der må trække 400 kg. 

Benzinøkonomi i top
Celerios store alsidighed har ingen konsekvenser for økonomien. Vælger man Celerio med den moderne 68 HK Dualjet-motor, overhaler den med en EU-norm på 27,8 km/l og et CO2 udslip på kun 84 gram/km, nemlig alle konkurrenterne i klassen. Dualjet er Suzukis økonomi-teknologi, hvor en hårdere kompression, dobbelt indsprøjtning i hver cylinder og en finere forstøvning af benzinen sørger for en mere effektiv udnyttelse af brændstoffet.

Under 1.000 kr. om måneden inkl. ekstra tryghed

Med en ydelse på lige under 1.000 kroner pr. måned kan man blive kørende i en Celerio Comfort, og det er inkl. en garantiforsikring, 7-ÅRS GARANTIEN, der dækker bilen i op til 7 år/150.000 km. Det giver ekstra tryghed i bilkøbet. Og lægger man små 60 kroner oveni den månedlige betaling, kan anhængertrækket også medfinansieres i billånet. Udbetalingen er på 20.000 kroner, og lånet har en løbetid på 96 måneder (variabel debitorrente: 1,5% og ÅOP: 7,5%). Comfort modellen koster 89.990 kroner og har, udsædvanligt for klassen, lækkert udstyr som aircondition, fjernbetjent centrallås, el-ruder foran, CD-radio med USB indgang og Bluetooth-forbindelse til håndfri betjening af mobiltelefonen.

Suzuki Celerio er en usædvanlig kombination af en ”mikro”-bil, der både har en attraktiv pris, god anvendelighed og rummelighed samt en god driftsøkonomi i det daglige. Egenskaber som gør, at Celerio har en særlig position som klassens mest praktiske bil.