24. februar 2016 - SsangYong

Nye modeller fra SsangYong
International lancering af SsangYong XLV og SIV-2.

Nu kommer der en XLV i Tivoli-serien, som er en længere SUV model med flere funktioner og øget lasteevne.
SsangYong

Lancering af SsangYong XLV
Efter den vellykkede lancering af Tivoli lancerer SsangYong nu i Genève en længere model med endnu større lasteevne og endnu flere praktiske funktioner – XLV.  Bilen blev vist som XLV Air-konceptbilen på IAA-biludstillingen i Frankfurt sidste år, og efter nogle helt fantastiske tilbagemeldinger besluttede virksomheden at sætte bilen i produktion.

XLV har samme platform og akselafstand på 2.600 mm som Tivoli, men et længere karosseri fra C-stolpen og bagud – 235 mm længere end standardmodellen – hvilket øger lasteevnen til hele 720 kubikliter. Samtidig fortæller stylingen, at elegancen fra Tivolien er bevaret, deriblandt det harmoniske SUV-karosseri og den flydende taglinje.

XLV er designet som en universalløsning til mange opgaver for mange forskellige kunder og giver den alsidighed, der kræves for at dække mange forskellige behov. Den vil kunne fås med enten en Euro 6 1,6 liters benzinmotor eller 1,6 liters dieselmotor og med enten en manuel 6-trins gearkasse eller 6-trins automatgear samt to- eller firhjulstræk. 

SIV-2-konceptbilen
På udstillingen viser SsangYong også konceptbilen SIV-2 (Smart Interface Vehicle 2) i SUV mellemklassen.

Som videreudvikling af SIV-1-konceptbilen, der blev præsenteret på Genève-udstillingen i 2013, går denne et skridt videre med designkonceptet ’Dynamic motion’.

Den nye konceptbil er baseret på SsangYongs udviklingsfilosofi – Robust, Speciel, Premium – og vil blive en vigtig strategisk model i SsangYongs sortiment.

SIV-2 er en hybrid med en 1,5 liters turboladet benzinmotor med direkte indsprøjtning kombineret med en 10 kW el motor og et 500 Wh lithium-ion-batteri. Det skaber et 48 V hybridsystem, der byder på lydløs og effektiv kørsel, lavere CO2-udledning samt lydløs motorgang i tomgang og ved lave hastigheder.

Dette miljøvenlige koncept har et let karrosseri, et lavt tyngdepunkt og et chassis- og ophængssystem, der kan videreudvikles til nye alternative modeller med effektive transmissioner, såsom HEV, PHEV og EV, for at fremtidssikre SsangYong-mærket.