28. januar 2016 - Ford

Fokus på "Det perfekte"
Laura Christensen er perfekt uden filter i film fra Ford.

Filmen skal udfordre vores holdninger om det perfekte familieliv under kampagnens hashtag #perfektudenfilter.
Ford

En ny film for Ford C-MAX med Laura Christensen i hovedrollen sætter fokus på vores brug af sociale medier, og hvordan vi hver især er med til at iscenesætte vores liv bedst muligt over for venner og bekendte.

Filmen følger i hælene på Laura Christensen når hun er til børnefødselsdag, til møde på jobcentret, sidder fast i en bilkø og en del andre situationer, vi alle kender lidt for godt fra vores hverdag. Situationer, der står i skærende kontrast til det perfekte billede, der fremvises på de sociale medier. Det ønsker Ford at sætte fokus på.

Udfordre det glamourøse
Meningen med galskaben er selvfølgelig at udfordre den forestilling, vi alle har om hvor glamourøst de andres liv er, og tilføre det en mere ærlig vinkel. Krydret med en snert af ironi holder Laura forestillingen om det søde liv ud i strakt arm.

Laura Christensen fortæller: ”Da vi lavede filmen talte vi om, at mit liv jo ikke adskiller sig fra alle andre forældres. Man vil jo gerne være den fede person, der har overskud til at bage bollerne, holde børnefødselsdagen og så i øvrigt også lige se super smart ud samtidig”, og fortsætter ”Faktum er bare, tror jeg, at det er de færreste, der har tid til det i hverdagen – og i øvrigt kan overskue det. Og sådan har alle forældre det jo; ja alle mennesker i det hele taget”.

”Vores budskab er først og fremmest aktuelt og så handler det om værdier. Ford er et brand, der tør tale om andet end teknologi og hestekræfter”, siger Lene Dahlquist, pressechef hos Ford Danmark, og fortsætter ”Vores formål med branded content, er at skabe relevant indhold som vores målgruppe kan engagere sig i”.

Social by design
Kristine Dam Jensen, Marketing & Communication Supervisor hos Ford Danmark, fortsætter: ”Hos Ford arbejder vi sammen med vores mediebureau, Mindshare, ud fra præmissen ’Social by design’ – at det vi laver skal skabe samtaler, ellers skaber det ingenting. Så når vi skal tale om Ford C-MAX, er det ikke familiebilen samtalen omhandler, men om dem, der bruger bilen. Som altid er den bedste måde at få folk i tale på ved at berøre et emne, der rører noget i os”.

Filmen, som Ford har lavet i samarbejde med Laura Christensen og Mindshare, er en del af en kampagne, der skal udfordre vores holdninger om det perfekte familieliv under kampagnens hashtag #perfektudenfilter.

Du kan se filmen her!