12. januar 2016 - BMW

BMW slår rekorder
BMW slår både dansk og international salgsrekord i 2015.

Administrerende direktør for BMW Jan Askholm ser frem til et skelsættende 2016.
BMW

BMW Group slår salgsrekord på verdensplan, og det samme gælder BMW Danmark.

Hos BMW kan man se tilbage på et fantastisk 2015, og det er da også en både tilfreds og stolt administrerende direktør, Jan Askholm, som kan konstatere, at der igen er sat rekord for både BMW og MINI på flere områder.

BMW Danmark indtog for fjerde gang i træk førstepladsen med rekordhøj score i kundetilfredshedsundersøgelsen ”AutoIndex 2015”, som udføres af FDM og Loyalty Group. Samtidig vandt BMW Danmark for tredje år i træk ”Loyalty Award Auto 2015” for at have de mest loyale bilejere i Danmark.

Over 5.000 solgte BMW'er
BMW Danmark passerede for første gang 5.000 solgte BMW’er og endte med udgangen af december på et salgstal på 5.235 solgte BMW personbiler (+26,7 %) og 617 solgte MINI personbiler (+17,3 %).

Antal solgte BMW motorcykler lå uforandret på ca. 250 enheder. Dog blev segmenteringen ændret, idet der i 2015 blev solgt markant flere store motorcykler.

Jan Askholm er begejstret over de flotte resultater: ”Med de mest tilfredse kunder i Danmark har vi med dette privilegie et fantastisk udgangspunkt som start på det nye år. 2016 bliver et skelsættende år for BMW Group. Koncernen kan nemlig fejre sin 100 års fødselsdag. Derudover kommer der nogle rigtigt spændende lanceringer, blandt andet BMW M2 Coupé i april, som har sine rødder i motorsport. Samtidig kommer både BMW 2-serie Active Tourer og BMW 3-serien i hybrid-udgaver med imponerende præstationer og forbrugstal. På MINI siden kan vi se frem til den helt nye MINI Cabrio, som lanceres i foråret. Fundamentet for at fastholde den positive tendens er yderst stærkt og sammen med vores forhandlernet, glæder vi os til et rigtigt spændende 2016”, slutter Jan Askholm.