2. december 2014 - Audi Danmark

Seks priser til Audi inden for brand, design og kvalitet.
Audi er det mest succesfulde brand i "Auto Trophy 2014"

Audi fik yderligere æresbevisninger for bedste kvalitet, bedste design og bedste brand
Mærket med de fire ringe var mere succesfuld end noget andet mærke i dette års "Auto Trophy" konkurrence, der blev afholdt i november. Audi A1, A3 og A6 tog førstepladsen i hver deres respektive kategorier.

Audi vandt også titlerne "Best Design Worldwide" og "Best Brand Worldwide" samt "Quality Trophy" for kvaliteten og pålideligheden af Audi A1. I alt 75.810 læsere fra ti lande deltog i undersøgelsen.

Det var 27. gang, at ”Auto Trophy” blev uddelt til de bedste biler i alle klasser. Der var i alt 205 modeller i 12 kategorier. I kategorien "subcompact" valgte 19,6 % af vælgerne Audi A1. Audi A3 vandt kategorien "Compact" med 19 % af stemmerne. I ”full size” klassen overhalede Audi A6 konkurrenterne med 27,3 % af stemmerne. Audi vandt også "Quality Trophy" for Audi A1 og fik topplacering i specialkategorierne "Best Brand Worldwide" og "Best Design Worldwide". Audi har nu vundet 63 titler, siden prisuddelingen blev indført.

Rupert Stadler, formand for bestyrelsen i AUDI AG, udtaler: "Vi er meget glade for alle disse trofæer. De motiverer vores team og viser, at vi er på rette vej." Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, chef for teknisk udvikling i AUDI AG, tilføjede: "De eftertragtede priser bekræfter vores kompetencer inden for design og kvalitet."

I år blev læserundersøgelsen "Auto Trophy" for første gang gennemført internationalt gennem alle de bil-relaterede publikationer fra Bauer Verlag (Auto Zeitung og søsterpublikationer). Læsere fra Europa, USA, Sydafrika og Australien deltog i afstemningen