20. august 2014 - Renault

Uhørt billig elbil
Elbiler er en stor strategisk satsning hos Renault.

Renault er overbevist om, at den attraktive privatleasing aftale som Renault har lavet på elbilen Zoe, for alvor skubber markedet i gang.
Renault

Renault introducerer et aggressivt privatleasingtilbud på elbilen Renault Zoe. Prisen er 2495 kr. pr. måned inklusiv batterileje, installeret lade stander, ”mormorkabel”, fuld service og gratis vejhjælp. Et tiltag Renault Danmark er overbevist om, vil øge udbredelsen af elbilen Renault Zoe.

Interessen er der

Interessen for elbiler er i den grad til stede, men det kniber mere med at få privatkunderne til at beslutte sig til at købe en elbil. Det kan blandt andet bunde i usikkerhed omkring gensalgsværdi og, om hvorvidt elbilen kan opfylde alle de daglige behov. Den usikkerhed fjerner Renault nu. Med et privatleasing tilbud, der er uhørt billigt, er det forventningen, at mange nu tager springet.

Tilbuddet går i al sin enkelhed ud på, at kunderne tilbydes en privatleasingaftale, der koster 9995 kroner i udbetaling, og så ellers 2495 kroner om måneden. Til den pris er der inkluderet batterileje, serviceaftale, et 10 A flexikabel (mormorkablet) og en 3,7 kW wallbox inklusiv installation. Alene kablet og wall boxen har en værdi på over 15.000 kroner. Men det skal kunderne ikke tænke på. Som adm. direktør i Renault Danmark Henrik Bang siger;

”Det er vigtigt, at kunderne oplever de får en ”alt- i- et løsning”, når de leaser Renault Zoe”

Leasingaftalen løber over tre år og inkluderer 10.000 km om året. Viser det sig, at man kører længere end 10.000 kilometer, kan man naturligvis tilkøbe flere kilometer. Skulle man mod forventning ønske at opsige sin kontrakt før tid, kan det ske efter 11 måneder med en måneds opsigelse.

Hos Renault Danmark er direktør Henrik Bang overbevist om, at privatleasingtilbuddet er det, der skal til for at privatkunderne for alvor tager Renault Zoe til sig.

” Elbiler er en stor strategisk satsning for Renault, og vi mener, at markedet for alvor er ved at være klar til mange elbiler. Infrastrukturen med offentlige lade standere er på plads, og mange offentlige virksomheder er begyndt at købe elbiler, mens det private marked halter bagefter. Det vil vi ændre med dette aggressive tiltag”, siger Henrik Bang og uddyber. ”Privatleasing er den perfekte måde for forbrugeren til at afprøve, hvordan elbilen fungerer i hverdagen, uden at de er nødt til at købe bilen. Samtidig er prisen for at lease en Renault Zoe den samme, som hvis man havde leaset en almindelig benzin eller dieselbil”, siger Henrik Bang.

Fakta om elbiler i Danmark:
År til dato er der indregistreret i alt 733 elbiler i Danmark. Det er mere end en fordobling i forhold til året før, hvor antallet i samme periode lå på blot 300 enheder.

Der er især fem bilproducenter, der deler elbilmarkedet. Renault, Nissan, Tesla, BMW og VW.
- År til dato er rangordningen i salg således.
- Nissan Leaf: 260 styks – 35 % markedsandel
- Tesla: 247 styks – 33 % markedsandel
- VW E- Up: 86 styks – 11 % markedsandel
- Renault Zoe: 80 styks -11 % markedsandel
- BMW I3: 24 styks – 3 % markedsandel

Fakta om Renaults privatleasing aftale på Renault Zoe:
Privatleasing af en Renault ZOE fra kr. 2.495,- DKK. – inkl. Renault Care, samt batterilejeaftale, wall box – 3.7 kW samt 10 A Flexikabel (Samlet pris over 15.000 kr.).

Løbetid - 3 år og med 10.000 kilometer pr. år. Kilometerantallet kan øges mod merbetaling. Priserne er eksklusiv dæk, forsikring, den forudbetalte leasingydelse, brændstof samt grøn ejerafgift.

Forudbetalt leasingydelse - 9.995,- DK.

Ekstra kilometer: Da elbiler ikke er omfattet af registeringsafgiftsloven kan der omlægges kilometer i perioden mod et administrationshonorar på 995,- DKK. Minimum kilometer per år er dog 10.000 kilometer.

Ophævelse af leasingkontrakt. Kunden kan opsige leasingaftalen efter 11 måneder med 1 måneds varsel. Aftalen følger FDM og Finans & Leasings standardkontrakt for privatleasing.