30. marts 2012 - fpn

Jaguar XF Sportbrake
XF skal som stationcar vinde markedsandele til Jaguar.

Jaguar har valgt kun at levere den nye XF Sportbrake med dieselmotorer. Foto: AutoGuide.com.

fpn.dk

Danmarkspremiere til efteråret
Jaguars kunder spiller også golf og kører på bilferie til Italien. Derfor lancerer englænderne nu den nye Jaguar XF Sportbrake, som kun er den anden stationcar i mærkets historie. Jaguar skal øge deres volumen for at klare sig på sigt, og en stationcar er en nødvendighed. Jaguar Sportbrake ventes til Danmark til september eller oktober.

XF Sportbrake har samme mål som sedanversionen og efter det første indtryk at dømme, er designet lige i øjet. Bagagerummet sluger 550 liter og 1.675 liter, hvis bagsædet lægges ned. Og det er stort set som de tyske konkurrenter, Audi A6 og BMW 5-serie, men mindre end Mercedes- Benz E-klasse.

Søg brugt Jaguar på Bilpriser.dk

XF Sportbrake har luftaffjedring
Sportbrake har også en sortlakeret C-stolpe bagtil og en tynd kromlinje, som vi har set det på den store XJ, hvilket giver den et karakteristisk look. Der er luftaffjedring med automatisk niveauregulering på bagakslen, så den nye Jaguar har mulighed for at bevare de gode køreegenskaber, når den er tungt læsset, og så fås den kun med dieselmotorer. Det er ensbetydende med to firecylindrede af slagsen med hhv. 160 og 190 hk og to kraftige 3,0 l. med 6 cylindre, som yder enten 240 eller 275 hk. 

Brugte biler til over 1.000.000 kroner