10. februar 2011 - Peugeot

Ny Peugeot 308
Teknologisk effektiv og elegant.

Den nye 308 har verdenspremiere på biludstillingen i Génève til marts og kommer til at rulle ud på de danske veje i forsommeren 2011.

Peugeot
En ny 308 er på vej
Med et nyt look, innovativ e-HDi microhybrid-teknologi og optimeret brændstofforbrug og CO2-udledning - fra blot 98 g CO2 pr. km. Peugeot har offentliggjort de første fotos af den nye 308, der introduceres på det danske marked i forsommeren.

Elegante linjer og avanceret teknologi
Med de nye linjer får designet på den nye 308 et drys af Peugeots nye designfilosofi. Nøgleordet er elegance, og linjerne er skåret så tæt ind til bilens mekaniske komponenter som muligt for at fremhæve den dynamiske profil. Fortil er fronten fornyet med inspiration fra den ”flydende” kølergril, som kendetegner konceptbilen SR1, mens luftindtaget er gjort mindre, så fronten fremstår mere let og elegant. Dette understreges af nye LED forlygter, der er formet som en boomerang.

308 med rekordlav CO2-udledning
Ambitionerne for Peugeot 308 er at være i front på miljøeffektivitet – uden at give afkald på førertrøjen, når det gælder køreegenskaber og køreglæde.

Følger i fodsporene på Peugeot 508
Den nye Peugeot 308 introduceres med Peugeots nyeste Stop&Start system: e-HDi microhybrid-teknologi. Den brændstofbesparende teknologi vil kunne fås på 1,6 HDi FAP og vil enten være kombineret med en ESG gearkasse (elektronisk styret gearkasse) eller en manuel gearkasse.

Lav lav CO2-udledning
Ud over microhybrid-teknologien er alle faktorer, der har en indflydelse på CO2-udledningen blevet optimeret:

- Vægten er reduceret med 25 kg i gennemsnit pr. bil
- Introduktion af 16” dæk med meget lav rullemodstand
- Optimering af de nyeste motorer (VTi, THP og HDi Euro 5)
- En Cx-værdi på 0,28 for versioner med lavt brændstofforbrug, hvilket er en rekord i segmentet
- Anvendelse af styret oliepumpe på 1,6 HDi motorerne
- Optimeret generator på nogle af motorerne
- Forbedring af servostyringspumpen (den elektriske pumpeenhed)

Disse faktorer giver 308 en lav CO2-udledning og versionen med e-HDi microhybrid og ESG gear præsterer 98 g/km, hvilket er en rekord i klassen af mellemstore biler.

Verdenspremiere i Génève 
Den nye 308 har verdenspremiere på biludstillingen i Génève til marts og kommer på det europæiske marked til april. 308 vil rulle ud på de danske veje i forsommeren 2011.