27. oktober 2010 - Ford

Priskrig på Ford-service
Ford går i priskrig mod de frie værksteder i hele landet.

Ford-værkstederne vil matche de frie værksteders priser.
Ford
Priskrig på Ford-service
Selv den prisbevidste Ford-ejer kan trygt vælge det autoriserede Ford-værksted, når bilen skal serviceres eller repareres. Med et tilbud om prissikring vil Ford matche alle sammenlignelige reparations- og servicetilbud fra frie eller uautoriserede værksteder. Ford betinger sig blot, at tilbuddet fra det uautoriserede værksted er under 3 uger gammelt, at det uautoriserede værksted ligger mindre end 20 kilometer fra det pågældende Ford-værksted, og at tilbuddet er baseret på brugen af originale Ford-reservedele.

Vil gøre op med myten om det dyre autoriserede værksted
"Med kampagnen vil vi gerne gøre op med myten om, at autoriseret service er uforholdsmæssig dyr" forklarer marketingchef Helle Mathiasen Dam fra Ford Motor Company A/S om baggrunden for den netop igangsatte kampagne.
"Samtidig vil vi gerne fortælle alle Ford-ejere, at uanset hvordan man vender og drejer tingene, så er der altså forskel på autoriseret og uautoriseret service. Vores mekanikere er specialister i Ford og Ford-teknologi. De råder over alle specialværktøjer og har en viden, som i sidste ende er Ford-ejerens bedste garanti for korrekt udført arbejde. Det er derfor, vi har valgt at kalde kampagnen "Din bil - men vores baby’", tilføjer hun.
 
Ford-værksteder bruger originale reservedele
"Men det handler i lige så høj grad om, at vi gerne vil give alle Ford-ejere de fordele og den tryghed, der følger med autoriseret service. Det er ikke kun et spørgsmål om garanti og gensalgsværdi, men også om sikkerhed. Vi ved for eksempel, at mange af de uautoriserede værksteder benytter uoriginale reservedele. Det behøver ikke nødvendigvis at være noget skidt. Men man skal tænke på, at alle komponenter i en Ford er gennemtestet på kryds og tværs og over lang tid. Det er sjældent tilfældet med uoriginale reservedele".
Prissikringskampagnen er et led i en større omorganisering af hele Fords service-koncept. Ford i Europa har besluttet at gøre service - og ikke mindst kundernes oplevelse af service - til et centralt omdrejningspunkt for hele virksomheden.
"Det handler om at give kunderne en individuelt orienteret og unik service oplevelse, uanset om det foregår på et Ford-værksted i Barcelona eller Brønderslev. Fra 2014 vil Ford simpelthen være synonym med markedets bedste service", slutter Helle Mathiasen Dam.

Se servicepriser på Ford-firmabiler og andre firmabiler via øverste link i Firmabilanalysen 2011