11. august 2010 - Audi

Sætter pris på Audi A7
Audi A7 koster fra 840.000 kr. til 1,1 mio. kr.

Audi A7 koster fra 840.000 kr. til 1,1 mio. kr.
Audi
Så er der A7-priser
Så har Audi-importøren sat prisskilte på den ny A7. Man skal hoste op med fra 840.000 kr. til 1,1 mio. kr. for at blive ejer af en af den smukke sportback.
"Den store 5-dørs bil med den dynamiske og stramme bagende kombinerer de bedste egenskaber fra tre verdener: Den er sportslig og elegant som en coupé, komfortabel som en limousine og praktisk som en Avant. A7 Sportback er rendyrket hightech. Takket være en lang række komponenter af aluminium er karrosseriet meget let, og det elegante interiør imponerer med en forarbejdning på allerhøjeste niveau", fortæller importøren.

3-liters dieselmotor med CO2-udslip på kun 139 g/km

De fire V6-motorer kombinerer kultiveret kraft med banebrydende effektivitet - 3.0 TDI med 204 hk og multitronic udleder kun 139 g CO2 pr. km. Den sportslige undervogn kommer med nye løsninger som fx en elektromekanisk servostyring. Inden for assistent- og infotainmentsystemer viser denne luksuscoupé den velkendte innovation fra Audi.
Denne 5-dørs coupé fra Audi kombinerer suveræn komfort på lange køreture med en sportslig karakter. I kabinen er støjniveauet meget lavt selv ved hurtig motorvejskørsel, og når man giver gas, leverer V6-motorerne masser af kraft med en kultiveret akustisk feedback.
Den fremragende vibrationskomfort er ligeledes med til at skabe en kultiveret og rolig atmosfære i bilen. Den er resultatet af en avanceret afstemning af alle komponenter, en konsekvent hydraulisk dæmpning af aksel- og drivlinjeophæng samt af det ekstremt stive karrosseri. Det består i vid udstrækning af aluminium og hightechstål, det er ekstremt let og sikkert. Det store bagagerum under den store, højt åbnende bagklap er nemt at læsse og kan udnyttes på fremragende vis. Det rummer 535 l, og når man klapper bagsæderyglænene frem, øges volumenen til 1.390 l.

Audi A7 tilstræber at være elegance i stort format
Med A7 Sportback viser Audi nye linjer i designet - de står for elegance i stort format. Den 5-dørs coupé er 4,97 m lang og 1,91 m bred, men kun 1,42 m høj. Dens lange motorhjelm, det korte overhæng foran, den lange akselafstand, den sportsligt flydende C-stolpe og den stejlt faldende bagende giver samlet set en dynamisk fremtoning. Den 5-dørs coupé står bredt og kraftfuldt på vejen - en æstetisk atlet.
LED-forlygter (ekstraudstyr) forstærker A7 Sportbacks umiskendelige udtryk - de omfatter alle lysfunktioner ved hjælp af lysdioder og bruger kun meget lidt energi. Bixenonforlygter og LED-baglygter er standard. Desuden er den innovative vejrafhængige lysfunktion integreret i de nye forlygter. Den erstatter de klassiske tågeforlygter.

Audi hævder sin førende rolle indenfor bildesign
Kabinen i A7 Sportback viderefører den markante sportslighed fra det udvendige design - også her understreger Audi sin førende rolle inden for bildesign. Det mest markante element er den såkaldte wrap-around - en vandret linje, som omkranser føreren og forsædepassageren i kabinen og sørger for en tryg fornemmelse. Den bølgeformede dekorliste med indbygget dynamik udgør det dominerende element på instrumentpanelet.
I kabinen er hver enkelt detalje udført med største omhu, og forarbejdningskvaliteten er på allerhøjeste niveau. Sæderne i førsteklasses Audi læderkvalitet fås som ekstraudstyr med klima- og massagefunktion til forsæderne. Ambientebelysningen (ekstraudstyr) fuldender hele kabinen på en stemningsfyldt måde.

Ny grad af teknisk intelligens
Lige som Audi flagskibet A8 skaber A7 Sportback en helt ny grad af teknisk intelligens med en logisk, intuitiv ergonomi og en selvforklarende betjening. MMI-betjeningssystemet, der er blevet forbedret yderligere, med central menuknap og et reduceret antal knapper er standard. Ekstraudstyret omfatter et nyt head-up-display, som viser de vigtigste informationer på forruden. MMI touch kombinerer et harddisk-navigationssystem med indtastningskomforten fra en touchpad.
Ved hjælp af dette system kan føreren udføre en lang række funktioner, f.eks. skrive bogstaver til navigationsdestinationen eller tal til et telefonnummer med fingeren.
Onlinetjenesterne kobler i samarbejde med Google den 5-dørs Audi coupé op online på internettet via Bluetooth-biltelefonen. Et UMTS-modul henter billeder og informationer fra Google Earth over på skærmen og kombinerer dem med navigationsruten. Et WLAN-hotspot etablerer kontakt til bærbare apparater. Toppen inden for hifi-udstyret leveres ud over af BOSE-soundsystemet af det såkaldte Advanced Sound System fra Bang & Olufsen med en effekt på 1.300 W og 15 højttalere.

Audi pre sense skal reducere ulykkesrisikoen

Topnavigationssystemet arbejder tæt sammen med de mange assistent- og sikkerhedssystemer (ekstraudstyr) i A7 Sportback. Det sender data vedr. ruten til styreenhederne til forlygterne, den automatiske gearkasse og adaptive cruise control med Stop & Go-funktion. På den måde kan disse systemer registrere komplicerede scenarier, og i mange situationer kan sikkerhedssystemet Audi pre sense reducere ulykker og følgerne af dem. Den nye Audi active lane assist hjælper føreren med hele tiden at holde A7 Sportback på sikker kurs, og den nye parkeringsassistent overtager styringen, når du skal parkere.
Fra start leverer Audi A7 Sportback med fire forskellige, kraftfulde og kultiverede V6-motorer – to benzin- og to TDI-motorer. De har en ydelse på mellem 204 og 300 hk, og deres effektivitet sætter nye suveræne standarder i denne klasse. Den nye 3.0 TDI med 204 hk og multitronic kører hele 18,9 km/l og har en CO2-emission på kun 139 g pr. km. Alle motorer arbejder med den innovative termostyring fra Audi, et rekuperationssystem og et start-stop-system.

Automatiske gearkasser er standard
Audi A7 Sportbacks imponerende effektivitet skyldes også de automatiske gearkasser, som er standard. Afhængigt af motoren leverer Audi to forskellige gearkassetyper: Den trinløse multitronic sender kraften til forhjulene, mens den sportslige 7-trins S tronic arbejder sammen med det permanente firehjulstræk quattro. Den leveres i den nyeste udgave med kronhjuls-midterdifferentiale og hjulselektiv momentstyring.
Drivlinjen arbejder ekstra fleksibelt og dynamisk. Som ekstraudstyr fordeler sportsdifferentialet aktivt kræfterne mellem baghjulene.

Luftaffjedring er en tilkøbsmulighed
Undervognen kombinerer også sportslig præcision med luksuriøs komfort. Audi A7 Sportback kører på store hjul med en diameter fra 18 til 20 tommer. Dens bærearme er fremstillet af aluminium, og styretøjet gør brug af en nyudviklet servostyring med et elektromekanisk drev, der giver stor effektivitet. Køredynamiksystemet Audi drive select er standard. Som supplement kan man vælge luftaffjedringen adaptive air suspension og reguleret støddæmpning.

Den nye Audi A7 Sportback introduceres i Danmark til november 2010 i versionerne:

2.8 FSI/204 hk, S tronic, quattro: 910.000 kr.
3.0 TFSI/300 hk, S tronic, quattro: 1.100.000 kr.
3.0 TDI/245 hk, S tronic, quattro: 1.030.000 kr.
Senere følger:
2.8 FSI/204 hk, multitronic, front: 840.000 kr.
3.0 TDI/204 hk, multitronic, front  890.000 kr.
3.0 TDI/204 hk, S tronic, quattro:  960.000 kr.

Det danske standardudstyr omfatter blandt andet:
Multifunktionslæderrat, 4-zonet klimaanlæg, Audi pre sense basic, Audi drive select, Audi sound system, Bixenon lys med LED kørelys, bluetooth interface, fartpilot, fjernlysassistent, 5" førerinfo-display, komfortnøgle (easy go), midterarmlæn foran, Radio plus med cd-afspiller og 2 SD kort-læsere, elektrisk udklappelig 6,5" MMI skærm, split bagsæderyg og varme i forsæderne.