16. juli 2010 - BMW

BMW X3 kommer til efteråret
BMW lancerer den nye BMW X3 den 20. november

Den 20. november 2010 lanceres den nye BMW X3

BMW
BMW X3 med reduceret brændstofforbrug
Den nye BMW X3 er efterfølgeren til en salgssucces, og den sætter nye standarder for ren køreglæde i en Sports Activity Vehicle (SAV). Bilen giver niveauet for smidighed og brændstoføkonomi et markant løft og begejstrer samtidig med mærkbart øget kørekomfort. Designet af den nye BMW X3 forener de typiske BMW X-kendetegn med en dynamisk, langstrakt silhuet.

Skræddersyet rejsekomfort 
Kabinens pladsforhold og fleksible indretning gør det muligt at opnå skræddersyet rejsekomfort og variabel bagageplads, der opfylder alle behov. Firehjulstrækket BMW xDrive sikrer ikke blot bedre vejgreb, men er i denne udgave dimensioneret til at byde på overlegen køredynamik. Den nye BMW X3 forener topmoderne kvaliteter med kompromisløs alsidighed, køreglæde og brændstoføkonomi med komfort, funktionalitet, slidstyrke og elegance.

Luksuriøs kabineindretning med intelligent funktionalitet.
Et generøst og variabelt pladskoncept, kvalitetsmaterialer og et karakteristisk tredimensionelt overfladedesign definerer kabineindretningen i den nye BMW X3 som et moderne rum med luksuriøse detaljer og intelligent funktionalitet. Instrumentbrættets vandrette linjer fremhæver kabinebredden, og cockpittet fremhæves med en asymmetrisk midterkonsol. Den høje siddeposition letter indstigningen og sikrer et fantastisk overblik i trafikken. Kontroldisplayet til ekstraudstyret BMW iDrive er harmonisk integreret i instrumentbrættet. Det 8,8 tommer store, højopløste display til navigationssystemet Professional  er det største onboard-display i denne bilklasse.

Klassens største bagagerum
Både ved forsædepladserne og ved bagsædet er den nye BMW X3 udstyret med mange store aflægningsrum, skåle og kopholdere. Bagsædets tre siddepladser byder på høj komfort til lange ture og væsentligt bedre plads til benene og albuerne end forgængeren. Med plads til mellem 550 og 1.600 liter er bagagerummet i den nye BMW X3 klassens største. Det variable kabinekoncept betyder samtidig, at pladsen kan indrettes på utallige måder.
Bagsæderyglænet kan deles 40:20:40, og de tre dele kan lægges ned hver for sig eller samlet. Det gør det muligt at udvide bagagepladsen trin for trin i takt med behovet.

4-cylindret dieselmotor og 6-cylindret benzinrækkemotor
Den nye BMW X3 xDrive20d har nu endnu højere ydelse og endnu bedre brændstoføkonomi end nogen af konkurrenterne. Med en slagvolumen på 2 liter yder denne 4-cylindrede turbodieselmotor med krumtaphus i aluminium og Common Rail-indsprøjtning hele 184 hk/135 kW ved 4.000 omdr./min. og udvikler et maksimalt drejningsmoment på 380 Nm i området 1.750 til 2.750 omdr./min. Motorens muskler sender bilen fra 0 til 100 km/t på 8,5 sekunder og videre til en topfart på 210 km/t.
Med sit gennemsnitlige brændstofforbrug på 17,9 km/liter og en CO2-emission på 149 gram pr. kilometer sætter BMW X3 xDrive20d nye standarder for brændstoføkonomi i denne bilklasse. Den nye BMW X3 xDrive20d med automatgearkasse har samme acceleration, topfart og brændstofforbrug, men en CO2-emission på 147 gram pr. kilometer.

Premiere for automatisk start/stop-funktion i forbindelse med en automatgearkasse
Den nye BMW X3 xDrive35i er som standard udstyret med en 8-trins-automatgearkasse. Denne gearkasse, der er unik i dette bilsegment, fås som ekstraudstyr til BMW X3 xDrive20d som alternativ til dennes manuelle 6-trins-gearkasse.
Automatgearkassen anvendes for første gang i forbindelse med den automatiske start/stop-funktion. Når du holder stille for rødt eller holder i kø, standser automatikken motoren. Motoren starter igen, så snart du løfter foden fra bremsen. Hvis funktionen Auto Hold er aktiveret, behøver du kun at træde let på speederen.
Automatisk start/stop-funktion er også standardudstyr i BMW X3 xDrive20d med manual gearkasse. Bilen er desuden udstyret med en gearskiftindikator. Funktionerne genvinding af bremseenergi, elektrisk servostyring, behovsstyrede forbrugsenheder, intelligent letvægtskonstruktion og dæk med reduceret rullemodstand er på listen over standardudstyr i alle modeller, hvor de bidrager til at reducere brændstofforbruget og emissionsværdierne.