13. oktober 2009 - Volkswagen

Service Quality Award 2009
Volkswagen hædrer deres allerbedste servicefolk

Fra højre: Brian Hansen - A/S Carl Knudsen, Christian Klingler - Volkswagen AG, Torben Olsen - Kalundborg Motor Co. A/S og Mogens Christiansen - VW Service.

Volkswagen 
De bedste VW servicepartnere i Europa
Overrækkelsen af den attraktive Volkswagen Service Quality Award fandt sted i Wolfsburg ultimo september. Ved et festligt gallaarrangement,  med deltagelse af højtrangerende repræsentanter fra Volkswagen koncernen, blev de 100 bedste servicepartnere fra Europa, inklusive Rusland og Tyrkiet, anerkendt for i løbet af de seneste 12 måneder at have opnået de bedste resultater inden for kriterierne servicekvalitet og kundeloyalitet.

Danske prismodtagere
Prismodtagerne fra Danmark omfatter i år forhandlerne: A/S Carl Knudsen i Tønder samt Kalundborg Motor Co. A/S. De hører dermed til den gruppe i Danmark, som leverer de dokumenteret bedste serviceydelser, som har den laveste om-igen-reparationsrate i landet, og som dermed scorer højest på kundetilfredshed.

Høj servicekvalitet øger kundetilfredsheden
Servicekvaliteten er et af de vigtigste områder i hele bilbranchen. Den har afgørende indflydelse på kundetilfredsheden og kundeloyaliteten og bidrager ikke blot til at sikre værkstedsforretningen, men støtter hele bilhandlen markant, sagde Christian Klingler, salgs- eftersalgs- og marketingdirektør for Volkswagen AG, i forbindelse med prisoverrækkelsen. "Det er kun loyale og tilfredse kunder, vi på lang sigt kan knytte til mærket Volkswagen",
understregede Klingler.

Michael Horn, After Sales-chef for mærket Volkswagen på verdensplan, roste i forbindelse med prisoverrækkelsen deltagernes engagement: "Deltagernes præstationer er forbillede for det daglige arbejde på hele serviceområdet. Gode serviceydelser og en høj servicekvalitet øger kundetilfredsheden markant og er med til at sænke antallet af om-igen-reparationer yderligere. Vi vil gerne takke jer for jeres engagement og de leverede præstationer!"

Gallamiddag og VIP-arangementer
For at rette fokus mod disse aspekter blev det besluttet at iværksætte Service Quality Award 2008, hvor man allerede sidste år kårede de 100 mest succesrige servicepartnere fra hele Europa. Også i år ventede der vinderne af Volkswagen Service Quality Award nogle helt særlige oplevelser forud for den festlige gallafest i Phaeno i Wolfsburg: en eksklusiv VIP-fabriksrundvisning, driving experience med Volkswagen Motorsport både onroad og offroad med berømte rallykørere og overnatning på The Ritz Carlton Hotel i Wolfsburg.
 
Relaterede artikler
Bedre Ford-kvalitet