3. oktober 2009 - Hyundai

i10 og i20 er vindere
Hyundai har fordoblet sin markedsandel i småbilsklassen. Salg øget med 39 %.

Hyundai i10 er som søstermodellen i20 blevet en sællert på rekordtid.
Hyundai
Hyundai går frem
Hyundai er undtagelsen der bekræfter reglen i den lille bilklasse. Totalsalget af småbiler er reduceret med 31 % i 2009. For Hyundai er billedet dog et ganske andet. Ikke alene er markedsandelen fordoblet, salget af biler er også strøget i vejret med hele 39 % til 2.888 enheder i 2009.

Bilkøberne er glade for 5 års garanti uden km-begrænsning
Vist kradser krisen endnu. Men for Hyundai viser tallene med al tydelighed, at de private bilkøbere går målrettet efter mindre biler og mere værdi for pengene - og det får de med Hyundai i10 og Hyundai i20, som tegner sig for Hyundai’s succes i den lille bilklasse, mener importøren.
”Årsagen til vores succes med modellerne Hyundai i10 og i20 i den lille klasse skal naturligvis ses i lyset af den finansielle krise, som har fået kunderne til at tænke i små brændstoføkonomiske biler. Men når det så er sagt, så er der ingen tvivl om, at lanceringen af vores 5-års garanti med fri kilometer på samtlige modeller i i-serien, har været alfa og omega for Hyundai’s succes specielt i den lille klasse, hvor ingen andre tilbyder en så attraktiv garanti.” udtaler Birgit Gjøl Nielsen, marketingchef for Hyundai.

i10og i20 er hurtigt blevet sællerter
Hyundai i10 blev introduceret i Danmark i april 2008 og er solgt i 2.453 eksemplarer. Hyundai i10 fås til en pris fra 99.995 kr.
Hyundai i20 blev introduceret i Danmark i marts 2009 og er solgt i 1.184 eksemplarer. Hyundai i20 fås til en pris fra 124.995 kr.