• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
30. oktober 2008 - Peugeot

Nu lander 407'eren

Den ny Peugeot 407 er klar til at hævde sin position i firmabilklassen

Den ny Peugeot 407 stiger ikke i pris i forhold til forgængeren. Den ny Peugeot 407 stiger ikke i pris i forhold til forgængeren.

Peugeot
Endnu mere design, dynamik og køreglæde - den nye Peugeot 407 er parat til at indtage firmabilsklassen og følge i sporet på sin populære forgænger, der i august måned blev udråbt som mest totaløkonomiske jobbil af Bilpriser.dk.

Peugeot 407 blev introduceret i Danmark i 2004 og er siden solgt i mere end 14.000 eksemplarer i både Sedan- og SW-udgaver. Den har siden introduktionen ligget stabilt i toppen af sin klasse, hvor den har tiltrukket en kvalitetsbevidst kundegruppe, der sætter pris på design og sporty køreegenskaber.

Et af kendetegnene for 407 er det unikke vejgreb, der har gjort den synonym med køreglæde. Dens undervogn består af en dobbelt wishbone konstruktion fortil og et multilink baghjulsophæng med horisontale støddæmpere. Denne konstruktion er et
resultat af Peugeots strategi om at udvikle de bedst mulige teknologiske løsninger til at sikre et optimalt vejgreb og overbevisende køreegenskaber. Den nye Peugeot 407 bygger videre på de kriterier, der har lagt grundstenen til forgængerens succes.

Ny Peugeot 407 - lidt mere af det hele
Designet på den nye Peugeot 407 har fået et elegant løft både udvendigt og indvendigt, som bl.a. indebærer ny frontgrill, ny bagkofanger, nye baglygter med diode look på SW-udgaven, nye baglygter med klart glas på Sedan-udgaven, nyt indtræk og ny midterkonsol i sort pianolak.
Passagererne tilbydes et højere komfortniveau med udstyr som bl.a. optimeret klimaanlæg og mulighed for en ny serie af lyd- og navigationssystemer, der har fællesbetegnelsen WIP (World In Peugeot). Som en ny option er der desuden mulighed for parkeringssensor for og afstandsvisning bagtil i instrumentdisplayet.

Den nye 407 har et bredt motorprogram bestående af fire- og sekscylindrede motorer baseret på den nyeste teknologi. Især Peugeots HDi turbodieselmotorer er et populært valg i Danmark, hvor 73 % af de solgte 407´ere er udstyret med en HDi-motor med partikelfilter. Den mest solgte udgave er 407 SW 1,6 HDi med 109 HK og netop denne motor er blevet mere økonomisk, så den nu kører 18,9 km/l i stedet for 17,9 km/l.
Med den nye 407 introduceres samtidig en opdateret 2,0 liters HDi turbodieselmotor. Den yder nu 140 HK og har en brændstoføkonomi på 17,8 km/l, hvilket har resulteret i en reduceret CO2 emission per kilometer. Den nye 2,0 HDi-dieselmotor lever op til de fremtidige Euro 5-normer og er ligesom resten af HDi turbodieselmotorerne i 407 motorprogrammet udstyret med FAP-partikelfilter.

Den nye 407 fås i ét udstyrsniveau: Premium, og holder samme attraktive prisniveau som forgængeren, idet fra-prisen for en Peugeot 407 Sedan 1,8 liter med 125 HK ligger på 267.990 kr.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.