11. september 2002 - sportscartesting.com
|
|
|
Peugeot 206 RC forventes at få køreegenskaber for alle pengene.
|
Af sportscartesting.com DET HURTIGSTE GTI hedder RC! Ja, det lyder forkert, men den helt nye Peugeot 206 RC (måske betyder det Rally Competition eller næsten World Rally Cup!) er ikke desto mindre en GTi som type, og kommer altså til at hedde RC (undtagen i England, hvor de gode englændere kan få udtalen af "RC" galt i halsen).
Bilen kommer med en ny to-liters, fire-cylindret rækkemotor med i alt 16 ventiler. Effekten er 180 hestekræfter ved 7.000 omdrejninger i minuttet, det maksimale moment er 202 newtonmeter ved 4.750 omdrejninger i minuttet.
Sikker i svingene Dette er måske ikke nok til at trække bukserne ned på en Honda Civic Type-R og de hurtigste Seat'er på et lige stræk - men så snart der kommer et sving, ryger den ny RC i front. Ja, det er i hvert fald, hvad vi forventer af en ny topmodel fra mærket, der gav os 205 GTi 1,6 og 1,9 og 309 GTi.
17 tommer fælge, Pirelli P7000 205/40 17-dæk, foreløbig hemmelig affjedring og bucket sæder.
FAKTA · Peugeot 206 RC · Ny to-liters, fire-cylindret række, 16V · 180 hestekræfter ved 7.000 omdrejninger i minuttet · 202 newtonmeter ved 4.750 omdrejninger i minuttet · 17'' fælge
|