Værditab i procent
Så meget taber din bil i procent, fra du køber den, til du sælger den igen til en forhandler med 45.000 kilometer på tælleren efter tre år.
Er bilen et godt køb? Det
spørgsmål kan aldrig besvares entydigt, før bilen er solgt igen. Men her kan du se, hvor meget du kan forvente, at de mest solgte biler på danske marked forventes at tabe i værdi i procent.
En Passat er altså stadigt 68 procent værd efter tre år, hvor en Wagon kun vil kunne indbringe lidt over halvdelen af sin oprindelige nypris.
MODEL OG VARIANT |
Nypris m. lev. i kr. |
Værditab i % af nypris |
Volkswagen Passat 1,6 | 287.579 | 32 |
Volkswagen Golf 1,6 | 225.177 | 33 |
Volkswagen Lupo 1,2 TDI 3L | 183.778 | 34 |
Skoda Octavia 1,6 Classic | 183.178 | 36 |
Ford Mondeo 1,8 Ambiente | 247.179 | 37 |
Toyota Yaris 1,0 Terra | 141.176 | 38 |
Ford Focus 1,6 Ambiente | 200.175 | 39 |
Peugeot 307 1,6 XR 16v | 191.170 | 39 |
Peugeot 406 1,8 ST | 223.170 | 39 |
Toyota Corolla 1,4 VVT-I Terra | 188.019 | 39 |
Peugeot 206 1,1 XR | 136.170 | 39 |
Toyota Avensis 1,6 Terra | 216.174 | 40 |
Volkswagen Polo 1,2 | 159.179 | 40 |
Skoda Fabia 1,4 Classic | 134.178 | 40 |
Opel Astra 1,6 16v | 193.175 | 40 |
Citroen Berlingo 1,4 X | 145.175 | 42 |
Fiat Punto 1,2 Active | 129.169 | 43 |
Citroen Xsara 1,4 family | 161.175 | 43 |
Citroen C5 1,8 16v Advance | 236.170 | 43 |
Suzuki Wagon R 1,2 GL | 125.914 | 45 |
BEMÆRKNINGER:
1. Modellerne (eks. Peugeot 406) er taget fra De Danske Bilimportørers statistik over bilsalget januar til maj 2002. Varianten (eks. 1,8 ST) er valgt af Bilpriser.dk
2. Beregningen er baseret på Bilpriser.dk's datagrundlag pr. 1 juni, der er afsluttet 20. maj 2002.
BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.